Радовима у Сенти почела демонтажа 435 километара старих пруга у Србији

Истовремено, почиње и демонтажа 14,3 километра дуге пруге Петроварадин – Беочин, на којој возови не саобраћају још од 2007. године.

Овим радовима започела је велика акција „Инфраструктуре железница Србије“, којом је предвиђена демонтажа и уклањање старих шина и железничке инфраструктуре на петнаест локалних пруга у Србији, а биће реализована у наредне две године.

Од тога, скоро 400 километара је старих пруга које се одавно више не користе, a налази се у Војводини. На неким од ових пруга возови не саобраћају и преко четрдесет година. Реч је о пругама чије функционисање и одржавање ни на који начин није било исплативо, а било какве нове инвестиције и поправке немају ни економско, ни саобраћајно оправдање.

Било је претходних деценија више покушаја да се уради овај велики посао и реши проблем старих пруга у Србији, али су се неуспешно завршавали.

Након спроведеног поступка јавне продаје, „Инфраструктура железнице Србије“  потписала је уговор са компанијом ЗГОП из Новог Сада о продаји шина, скретница, скретничких делова и колосечног прибора који се буду добили приликом демонтаже петнаест пруга у Србији као секундарних сировина. Реч је о око 25 хиљада тона секундарних сировина, чијом продајом је „Инфраструктура железнице Србије“ остварила приход од око 302 милиона динара.

Демонтирањем и уклањањем старих железничких инфраструктурних капацитета који одавно више нису у употреби, „Инфраструктура железнице Србије“ ослободиће и око 590 хектара земљишта у инфраструктурном и пружном појасу, у 26 општина широм Србије, које ће локалне самоуправе моћи да користе за најразличитије намене и у складу са својим потребама.

Тако ће земљиште са кога буду уклоњене пруге моћи да се користи за изградњу нових путева, спортске садржаје, бициклистичке или трим стазе и друге намене, а биће створени  и услови за бољу и лакшу саобраћајну повезаност и инфраструктурни развој ових локалних самоуправа.

У наредне две године биће демонтиране и уклоњене следеће пруге у Србији:  Бечеј – Сента (35,8 км),  Сента – Кањижа (17,07 км),  Сечањ – Јаша – Томић (10,36 км), Сомбор – Бачки Брег (25,33 км), Сомбор – Риђица (28,11 км), Владимировци – Ковин (40,9 км),  Бечеј – Врбас (36,92 км), Зрењанин фабрика – Вршац (81,2 км), Хоргош – Кањижа (13,51 км), Каравуково – Бач (13,4 км), Петроварадин – Беочин (14,35 км), Жабаљ – Бечеј деоница Чуруг – Бечеј (31 км), Кикинда – Банатско Аранђелово (32,91 км), Сомбор – Апатин фабрика (21,6 км), Сопот Пожаревачки – Костолац (32 км).

Posted in Вести.