Редован путнички железнички саобраћај на брзој прузи успостављен је дан касније, а за нове, савремене и комфорне возове између Београда и Новог Сада од првог дана тражи се карта више.
Председник Вучић казао је том приликом да је после скоро 60 година обновљена железничка станица у Новом Саду, као и да се сада брзим возом може стићи од Београда до Новог Сада за само 33 минута. „Део наших снова је почео да се остварује“, додао је Вучић.
Успешна изградња и пуштање у саобраћај брзе пруге Београд – Нови Сад постало је на тај начин један од најзначајнијих и највећих догађаја у 138 година дугој историји српских железница.
Нова пруга, контактна мрежа, сигнализација и комплетан систем за брзине возова од 200 километара на сат, представљају прекретницу у железничком саобраћају у Србији.
Изградња пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште данас је један од најзначајнијих и највећих инвестиционих и инфраструктурних пројеката у овом делу Европе.
Александар Вучић, председник Републике Србије, приликом обраћања у Новом Саду, 19. Марта 2022. Године, поводом изградње брзе пруге и успостављања железничког саобраћаја између Београда и Новог Сада, изјавио је да је видео ред вожње од пре десетак година када се од Београда до Новог Сада путовало сат и 45 минута, ако воз уопште и крене, док данас Србија пушта у саобраћај најмодернију железничку деоницу у Европи, са најбољом опремом и системима.
Он је тада истакао је да су је заједно са Србијом градили кинески и руски партнери, надзор спроводили Немци, а возови испоручили Швајцарци, док је све то стабилна и јака Србија поштено платила.
Председник је нагласио да су модерни возови који јуре 200 км на сат будућност Србије и да ће ускоро они ићи не само од Београда до Новог Сада, већ и до Ниша и Суботице
Овакав пројекат, у који је уложено око милијарду евра, могао је бити реализован само уз велику подршку и помоћ државе и уз политичку вољу и одлуку да Србија гради брзу пругу Београд – Будимпешта.
Иза ове идеје стао је председник Србије Александар Вучић, који је први препознао значај и величину једног оваквог инфраструктурног пројекта и од првога дана пратио његову реализацију.
Александар Вучић, председник Републике Србије, 24. августа 2021. године, приликом обиласка градилишта брзе пруге у Чортановцима је изјавио:
-Ово је нешто што остаје иза нас, ово је нешто чиме ћемо доприносити напретку зелене агенде у Србији. У питању су велике ствари за Србију. Што смо мислили да је могуће само у другим, много већим и економски јачим земљама, показало се може и овде. Када грађани Србије верују у себе, могу да ураде много, и не морају да буду слабији од других. Само поверење у себе доводи до оваквих резултата, – рекао је Вучић.
Радови у Србији почели су августа 2017. године, изградњом највећих инфраструктурних објеката на траси пруге за велике брзине, тунела и вијадукта „Чортановци“ између Старе Пазове и Новог Сада. У протекле четири и по године урађена је комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре са подизањем брзине возова на 200 км/сат.