Брза пруга Београд – Будимпешта свакако је највећи и најзначајнији инвестициони и инфраструктурни пројекат.
Деоницу брзе пруге од Београд Центра до Старе Пазове радио је конзорцијум кинеских компанија„China Railway International“ и „China Communications Construction Company, брзу пругу од Старе Пазове до Новог Сада градила је компанија Руских железница РЖД Интернешнл, надзор над пројектом обављале су Немачке железнице, а возове који саобраћају брзином од 200 км/сат између Београда и Новог Сада произвео је швајцарски „Штадлер“.
Председник Србије Александар Вучић, обраћајући се у Новом Саду 19. Марта 2’022. године, након завршетка изградње и успостављања железничкох саобраћаја на брзој прузи Београд – Нови Сад, истакао је да су је заједно са Србијом брзу пругу градили кинески и руски партнери, надзор спроводили Немци, а возови испоручили Швајцарци, док је све то стабилна и јака Србија поштено платила.
Али, брза пруга кроз Србију иако је највећи железнички пројекат, није и једини који се реализује.
Председник Србије Александар Вучић и председница Европске комисије Урсула фон дер Лајен у Доњем Међурову 30. септембра 2021. године отворили су радове на модернизацији пруге Ниш – Брестовац. Почетак радова они су симболично обележили притиском на тастер, уз звук сирене железничке локомотиве, а реконструкција ове пруге почела је подизањем првог железничког поља у Доњем Међурову
Укупна дужина пруге која ће бити реконструисана је 22,8 километра, а након реконструкције, пруга Ниш – Брестовац биће оспособљена за брзине до 120 км/сат.
Вредност уговора је 59.850.000 евра, од чега је из бесповратних средстава ИПА фондова обезбеђено нешто више од 44 милиона евра, а остатак из буџета Републике Србије.
Симболичним спајањем шина и прагова председник Србије Александар Вучић и премијер Мађарске Виктор Орбан означили су у железничкој станици Хоргош 18. октобра 2021. године почетак радова на изградњи пруге Суботица – Хоргош – државна граница – Сегедин.
– Предвиђени завршетак радова на прузи Суботица – Сегедин је новембар следеће године, после чега ће наше две земље добити најмодернију железничку деоницу, са најбољом техничком опремом, безбедносним системима, која ће бити оспособљена за оптерећење од 22,5 тона по осовини. Биће потпуно обновљене и модернизоване станичне зграде у Палићу, Бачким Виноградима и Хоргошу, као и стајалишта Јавно складиште и Хајдуково, а бише реконструисано и тринаест путних прелаза у нивоу и два подходника, – рекао је председник Вучић, и истакао да је Идејни пројекат финансирала Европска Унија у оквиру ИПА програма Мађарска – Србија, док је Србија обезбедила 86,7 милиона евра кроз кредит ОТП банке и из буџета, – рекао је председник Вучић 18. октобра 2021. године у железничкој станици Хоргош.
А, ово су само тек неки од пројеката. На лето године почиње модернизација нишке пруге изградњом тунела између Сталаћа и Ђуниса, а крајем године и на деоници Ниш – Димитровград. Предстоји изградња брзе пруге од Београда до Ниша и Прешева, реконструкција барске пруге, као и пруге до Шида.
Нема сумње да ће и на овим пројектима Србија, захваљујући ангажовању председника Александра Вучића и државе, успети да окупи све најзначајније и највеће партнере из Европске Уније, Европе и читавог света, како је то и до сада успешно учињено.