У присуству председника Вучића, почела изградња брзе пруге Нови Сад – Келебија

Председник Србије Александар Вучић, министар спољних послове и трговине Мађарске Петер Сијарто, амбасадорка Народне Републике Кине у Србији Чен Бо и генерални директор Огранка кинеских железница у нашој земљи Џоу Сјин симболичним притиском на тастере дали су знак за покретање грађевинске машине која ће побости први шип, означивши на тај начин почетак изградње пруге за велике брзине од Новог Сада до Келебије, у оквиру пројекта брзе пруге Београд – Будимпешта.

Председник Александар Вучић поручио је ће брза пруга кроз Србију бити готова за три године.

Он је изјавио да ће деоница брзе пруге од Новог Сада до Суботице и границе са Мађарском код Келебије, која је тога дана почела да се гради, бити завршена пре краја 2024. године и поручио да ће Србија наставити да се развија и мења набоље.

Вучић је рекао да ћемо се већ за два месеца, првом деоницом брзе пругом кроз Србију, од Београда до Новог Сада возити само пола сата.

“Ако не размишљате о будућности, не можете да је имате, рекао је Џон Голсворди”, рекао је Вучић.

Истакао је да је наша земља загледана напред и да спремно дочекује будућност, као и да знамо шта све морамо да урадимо да бисмо се потпуно спремили за будућност.

Председник је рекао да је брза пруга веома важна за будућност и да ће бити завршена, од Београда до мађарске границе, за тачно три године.

“За тачно три године имаћемо изграђену брзу пругу до Мађарске, то је пре краја 2024, док ће Мађари своју деоницу од Србије до Будимпеште завршити у првој половини 2025. године. То је сутра, ту, за само три године. Деценијама нисмо знали шта су пристојан воз и пруга и ретко смо користили железницу”, нагласио је Вучић.

Каже да ће градња брзе пруге значити и виши стандард за грађане, веће плате, и значиће бољу будућност за нашу децу.

                                    Брза пруга – боља будућност

Председник Вучић  је рекао да ће  брза пруга много тога променити у Војводини, где су током деведесетих и двехиљадитих година затворене готово све фабрике. Поручио је да сада треба све то обновити и да сада грађани могу да виде у Новом Саду и Војводини како стално ничу велелепне фабрике.

“Данас смо пожурили и јуримо да то време надокнадимо и претекнемо оне који су пре били успешнији од нас. Хвала Сијарту на мудром говору. Тачно је да се сналазимо и имамо прагматичан и рационалан приступ са Кином и Мађарском, али бих додао да осим таквог приступа осећамо искрено пријатељство и братство са овим народима. Да није било Орбана и Сијарта, не бисмо имали овако добре односе, осећамо много више од прагматичног приступа од којег имамо само интересе”, нагласио је Вучић.

Не постоји европски форум на коме Сијарто и Орбан нису најхрабрији у подршци Србији на европском путу у свим областима, додао је Вучић.

Каже да се никада није додворавао пред странцима који припадају великим силама, поготово не у идеолошком смислу.

Вучић је подсетио да је Кина преузела смедеревску железару и РТБ Бор када је Србији у вези с тим предузећима било најтеже, и то захваљујући председнику Кине Си Ђинпингу.

Од Новог Сада до Будимпешта за 125 минута

Вучић је рекао да када слуша Петера Сијарта и Виктора Орбана како говоре на међународним скуповима о Србији да је поносан што су нам то комшије и да зна да и када нисмо присутни на неком скупу да ћемо бити заступљени и да ће нас бранити искрено, да ће бити на нашој страни, као што бисмо и ми били на њиховој.

-То је пријатељство и оно што смо успели да изградимо у претходних неколико година, додао је Вучић.

Додао је да ће због брзе пруге грађанима Србије Будимпешта бити ближа од Беча и да ће за само два сата и пет минута моћи да стигну од Новог Сада до Будимпеште.

-Овакви пројекти мењају изглед наше земље, представљају кључну промену и симболизују напредак Србије, – поручио је председник Вучић.

Председник је навео да ћемо имати 183 км велелепне пруге кроз Србију и 167 км кроз Мађарску, укупно 350 км пруге. Брзи воз, по речима председника, стајаће у Новом Саду, Врбасу, Бачкој Тополи и Суботици.

-Изградићемо у Новом Саду велику и модерну железничку станицу за брзу пругу, а на траси од Новог Сада до мађарске границе бити изграђено укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката. Србија добија модерну пругу за 21. век, – поручио је председника Вучић.

Он  је захвалио грађанима што верују у бољу и успешнију Србију и поручио: “Све ово говори шта смо у стању да урадимо само када верујемо у себе, гарантујем вам само једну ствар, да ћемо наставити да се боримо и да ћете бити поносни на своју земљу и да ћете обезбедити будућност за своју децу, – закључио је председник Србије Александар Вучић и поручио да је ово велики успех којим Србија много добија.

Брза пруга кроз Мађарску – до 2025. године

 Обнова железничке пруге Београд–Будимпешта допринеће јачању вредности и значају Мађарске и Србије, створиће нова радна места и приближиће још више два главна града и две земље, изјавио је у Новом Саду министар спољних послова и трговине Мађарске Петер Сијарто.

– Бројеви и подаци говоре сами за себе. И ЕУ и САД имају највећу трговинску размену са Кином. Пред нама, централноевропским земљама се налази само једно питање – да ли ћемо ми наћи своју корист у овом новом светском поретку, или не – запитао је Сијарто.

“Ми, Мађари и Срби одлучујемо на основу наших националних интереса и одлучили смо да и ми желимо да имамо корист од новог светског поретка који се рађа на истоку. Обе земље имају са Кином сарадњу на прагматичним основама и на бази међусобног интереса и обе много профитирају од тога, исто као што ће обе земље да профитирају од изградње брзе пруге Будимпешта–Београд”, рекао је Сијарто.

Нагласио је да ће Мађарска ускоро почети изградњу своје деонице пруге и најавио да би радови требало да буду завршени до 2025. године.

Делегацијама и свим посетиоцима се путем видео-линка обратио Нинг Џиже, потпредседник Националне комисије за развој и реформе Народне Републике Кине, који је истакао да је ово велики дан за Србију, Мађарску и Кину. Он је рекао да су наше три земље, поред одличне економске сарадње, током пандемије корона вируса показале и да су пријатељи и браћа.

Обележавању почетка радова присуствовали су и председник Скупштине Војводине Иштван Пастор, председник Покрајинске владе Игор Мировић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић,  генерални директор “Инфраструктуре железнице Србије” Небојша Шурлан, градоначелник Новог Сада Милош Вучевић, генерални директор компанија железничког сектора и многи други гости, у присуству великог броја посетилаца у железничкој станици Нови Сад Ранжирна.

Председник Вучић и мађарски министар Сијарто су, заједно са другим гостима, одгледали симулацију вожње брзом пругом у којој се воз на делу пруге кретао брзином и већом од 200 километара на сат. Такође, Кинези су представили макету брзе пруге у пограничном делу између Србије и Мађарске, а Вучић је рекао да ће са српске стране возови на том делу моћи да иду брзином између 120 и 160 километара на сат. Председнику је представљена и макета кинеског брзог воза.

На брзој прузи 49 нових објеката и 9 реконструисаних станица

Пруга за велике брзине Нови Сад – Суботица – Келебија дуга је 108 километара.

Реч је о изградњи треће деонице пруге за велике брзине до 200 км/сат кроз Србију, од Новог Сада до државне границе са Мађарском.

Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”. 

Вредност уговора  је 1,16 милијарди долара.

Планирани завршетак радова је новембар 2024. године.

Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Келебије,  обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.

У оквиру изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Келебије, биће изграђено укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката.

Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица, (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима ( Руменка, Врбас и Ловћенац). У Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дужине 1,6 километра.

Пројекат модернизације пруге Нови Сад – Келебија подразумева примену европских стандарда интероперабилности.

Радови ће се у првој фази одвијати на оним местима која не захтевају обуставу железничког саобраћаја. Железнички саобраћај између Новог Сада и Суботице, односно Келебије  биће због извођења радова обустављен у пролеће 2022. године.

Posted in Вести.