Ова саобраћајница део је од велике важности, не само за Републику Србију и Републику Бугарску, већ је то као најкраћи пут између Европе и блиског истока значајан део европске железничке мреже, без обзира на то што Србија није члан Европске уније, сагласили су се на међународном билатералном састанку у Димитровграду министар за саобраћај, грађевинарство и инфраструктуру у Влади Републике Србије Томислав Момировић и министар транспорта Републике Бугарске Христо Алексијев.
Због радова који се већ изводе на прузи Софија – Калотина запад, неопходно је што пре кренути са реконструкцијом и електрификацијом пруге Ниш – Димитровград и Србија ће уз помоћ међународне заједнице тај посао завршити за најдуже три године, рекао је министар Момировић.
Посебну захвалност министар Момировић изразио је свом бугарском колеги за подршку коју нам ова земља даје у процесу европских интеграција, а посебно на договореној заједничкој комуникацији ка ЕУ у решавању свих проблема.
Бугарски министар транспорта Христо Алексијев је у обиласку железничке станице Димитровград истакао подршку Бугарске да модернизација коридора 10 буде приоритет, јер, како је рекао, без обзира што Србија није у Европској унији, бизнис прати најкраћи пут, а то је пут кроз Србију.
,,Бугарска је почела са реконструкцијом пруге од Софије према граници са Србијом и лично сам инсистирао да то буде приоритет када је у питању развој инфраструктуре. Паралелно с развојем железничке мреже у Бугарској ка правцу Србије, гради се и ауто-пут Европа од Софије до граничног прелаза Калотина” рекао је Алексијев.
Он је најавио да ће Бугарска помоћи Србији, како би се из европских средстава финансирала пруга од Ниша до Димитровграда.
Билатералном састанку између министара присуствовао је и директор Транспортне заједнице Матеј Закоњшек који је истакао задовољство поводом прибилижавања завршетака Коридора X, који ће према његовим речима бити од важности не само за Србију и Бугарску, већ читаву Европу.
,,Важна тема разговора била је железница и њена модернизација. Као што знамо подршка за железницу и модернизацију те мреже је апсолутно неопходна за овај део Европе. Оно што ради Србија у модернизацији своје железнице биће од изузетне важности и за Бугарску” рекао је Закоњшек.
Притом је Закоњшек подвукао значај унапређења царинских процедура на прелазима између две земље, обзиром да је дужина задржавања на граници нешто на шта има највише примедби.
Сва тројица учесника овог скупа у Димитровграду сагласили су се да је неопходно успоставити редован путнички железнички саобраћај између Ниша и Софије.
Они су, такође, истакли задовољство договореним закључцима ради побољшања протока теретног и путничког саобраћаја између две земље, што значи и ефикасније повезивање западне Европе са земљама блиског истока.
Учесници овог скупа разговарали су и о друмском саобраћају између Србије и Бугарске, а посебно о успостављању Зелених коридора неопходних за смањење чекања на границама, јер је то од највишег значаја за обострани развој двеју земаља.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, са својим бугарским колегом, обишао је железничку станицу Димитровград и запослене раднике „Инфраструктура железнице Србије“ који раде у овој станици.