Генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан дочекао је француску делегацију у железничкој станици Београд Центар и упознао их са радовима који су тренутно у току у Прокопу, са плановима за реализацију друге фазе пројекта главне железничке станице, која обухвата изградњу прва два колосека, као и са предстојећим активностима за завршетак читавог посла.
Такође, Шурлан их је информисао и о актуелним и планираним радовима у београдском железничком чвору, посебно када је реч о изградњи пруге за велике брзине између Београда и Новог Сада, као и о другим пројектима модернизације железнице у Србији, укључујући и најзначајније транспортне правце кроз нашу земљу.
Током овонедељног боравка у Србији, поред обиласка железничке станице Београд Центар у Прокопу, представници Француске развојне агенције возили су се и БГ Возом на редовним линијама градске железнице Београд Центар – Овча – Београд Центар. Поред тога, француска делегација обишла је и Плави воз и гаражу у Топчидеру.
У оквиру посете Србији, делегација Француске развојне агенције сусрела се и са представницима Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Делегацију Француске развојне агенције предводили су Lise Breuil, директор Одељења за транспорт и Antoine Chevre, шеф пројекта из Париза, а у њеном саставу било је и руководство Регионалне канцеларије за Западни Балкан у Београду.
Светска банка и Француска развојна агенција одобрили су марта ове године по 62,5 милиона долара за унапређење железничке инфраструктуре у Србији, тако да ће укупна улагања износити 125 милиона долара. Та кредитна подршка је прва фаза Пројекта модернизације железничког сектора у Србији, којим је предвиђена обнова и модернизација овог саобраћајног система у нашој земљи.
Ова средства, поред осталог, предвиђена су за модернизацију београдских железничких тунела Дедиње, Стадион и Врачар, као и другу фазу изградње железничке станице Београд Центар у Прокопу која обухвата прва два колосека, затим за пруге Панчево Главна – Панчевачки Мост и Панчево – Вршац – граница са Румунијом, обилазницу у железничкој станици Богојево, али и за путне прелазе. У зависности од пројекта, средства су предвиђена за техничку документацију и пројектовање, али и за извођење радова, а обухваћена је и реализација институционалних и системских пројеката, попут управљања пројектима и имовином, институционално јачање железнице, систем управљања безбедношћу, територијални развој или унапређење тржишног пословања.