Када ова три нова надвожњака буду изграђена, замениће функцију досадашњих путних прелаза на овим локацима, јер на прузи за велике брзине неће бити укрштања колосека и пута у нивоу и сва ће бити денивелисана.
На тај начин, безбедност железничког и друмског саобраћаја на траси пруге за велике брзине биће подигнута на највиши ниво.
Радове на изградњи три нова надвожњака изводи конзорцијум кинеских компанија „China Railway International“ и „China Communications Construction Company“, који гради брзу пругу на читавој деоници Београд Центар – Стара Пазова. Поред кинеских компанија, на реализацији овог посла ангажоване су и домаће фирме.
Нови надвожњаци у Земун Пољу, Новој Пазови и Старој Пазови требало би у потпуности да буду завршени у октобру, у складу са планом да читава брза пруга између Београда и Новог Сада у грађевинском смислу буде завршена до краја 2021. године.
Поред изградње самих надвожњака преко брзе пруге, пројектом је предвиђена и изградња приступних саобраћајница.
На све три локације за извођаче радова велики проблем представљало је измештање подземних електро и водоводних инсталација, посебно оних којих није било у мапама инсталација, па самим тим ни у пројектима.
Земун Поље
Нови надвожњак у Земун Пољу је армирано – бетонски, дугачак 300 метара, висок 10 и широк око 18 метара.
Има две коловозне траке, свака ширине по шест и по метара, као и са обе стране пешачко-бицилистичке стазе широке по један и по метар.
Нова Пазова
Надвожњак у Новој Пазови налази се на самом уласку у железничку станицу. Дугачак је 250 метара, а висок и широк по десет метара. Има осам распона, од којих је највећи дуг 32 и по метра.
И овај надвожњак имаће две саобраћајне траке и пешачко-бициклистичке стазе.
Стара Пазова
Радови на изградњи новог надвожњака у Старој Пазови почели су у фебруару 2020. године.
Дужина надвожњака у Старој Пазови биће 323 метара, са девет распона, а најдужи ће бити главни распон дуг 41 метар преко саме пруге, као најтежи сегмент овог објекта. Надвожњак ће бити висок 7,4 метара, а широк 11,4 метара.
За изградњу овог надвожњака карактеристичној је још и да се железнички саобраћај несметано одвија, а да се радови одвијају само са леве и десне стране пруге и да радним машинама није омогућен сам прелазак преко пруге.