-Преостало је да се ураде још два колосека и бетонска кућица путног прелаза, што су обавезе „Инфраструктуре железнице Србије“, а израда ограде око терминала је у току, – каже Миливоје Скоковић, контролни орган на радовима за електротехничка постројења „Инфраструктуре железнице Србије“, и додаје да извођачи, поред осталог, треба још и да санирају кабловску инфраструктуру за телекомуникације, сигнализацију и заједничку рачунарску мрежу, као и да предстоји испорука уређаја за вагу, који ће бити компјутерски умрежен.
Радовима на изградњи новог контејнерског терминала у Макишу обухваћени су демонтажа осам ранжирних колосека укупне дужине око шест и по километара и контактне мреже изнад њих, као и изградња два нова колосека дужине 1.200, односно 1.040 метара, са новим шинама и бетонским праговима, уз дозвољено осовинско оптерећење од 22,5 тона по осовини.
Комплетно је завршена приступна саобраћајница, урађена је хоризонтална и вертикална сигнализација, затим паркинг, а завршена је и велика манипулативна плоча дуга 552 метра, која је тренутно у фази испитивања, а у новоизграђеном објекту биће обезбеђена одговарајућа оптика, као и соларно напајање.
-Завршени су и контејнери за вагу и пријавницу, урађен је и бетониран плато за контејнере, као и сервисна саобраћајница, а урађени су и заштићени рефлектори и надоградња на њима, – каже Скоковић, и додаје да је доста напора и времена уложено да се терен на коме се крајем 2019. године налазила шеста група ранжирних колосека раскрчи и припреми за извођење радова.
Наиме, нови контејнерски терминал у железничкој станици Београд Ранжирној гради се у оквиру шесте групе ранжирних колосека, односно на простору од 68. до 74. и на 77. ранжирном колосеку у Београд Ранжирној.
Нови контејнерски терминал треба да омогући развој контејнерског саобраћаја на мрежи српских пруга, односно већи и ефикаснији претовар контејнера из камиона у возове и обрнуто у железничкој станици Београд Ранжирна.
Изградња новог контејнерског терминала у Макишу почела је 14. октобра 2019. године, а извођачи радова су „Инфраструктура железнице Србије“ и „Србија пут“.
Вредност посла је око 5,6 милиона евра, а финансирање је обезбеђено из државног буџета. Пројекат реализује „Инфраструктура железнице Србије“.
Када буде завршена изградња новог контејнерског терминала на простору Шесте ранжирне групе у станици Београд Ранжирна, манипулативна површина биће већа од два хектара, а фронт утовара износиће око 750 метара, што ће омогућити знатно већи капацитет контејнерског транспорта у Макишу него до сада.
Поређења ради, до сада се сав контејнерски саобраћај обављао на привременом терминалу манипулативне површине од једног хектара и фронтом утовара од свега 200 метара.