-Очекујемо да ће министарство наставити истим, па чак и бољим темпом, – рекла је председница овог Скупштинског одбора Катарина Ракић, и истакла:
„Поновила бих речи председника Александра Вучића да смо подигли земљу из пепела и могу да потврдим што је министар Момировић у свом излагању рекао, да смо на жалост морали да кренемо од нуле. Лако је када уђете у пуну кућу да будете добар домаћин. Кад се нешто годинама и деценијама није улагало, јако је тешко доћи и до нуле, а овај резултат који смо видели данас је нешто огромно и за земље које су много развијеније од наше“, – рекла је Ракићева и додала да је импресивно оно што су чланови Скупштинског одбора могли да виде на градилишту брзе пруге у Чортановцима.
Чланови Одбора за просторно планирање, саобраћај, инфраструктуру и телекомуникације заједно са министром Момировићем имали су прилику да се увере како изгледају вијадукт и тунел и чују од стручњака како је текла њихова изградња.
У раду седнице Скупштинског одбора и обиласку градилишта пруге за велике брзине учествовао је и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан.
– Брза пруга је обележје овог времена, времена које је наступило после оног када се интензивно руинирала инфраструктура, а поготово железничка – казао је министар Момировић нагласивши да му је било задовољство да брани извештај о раду у тим условима и прикаже народним представницима шта је урађено до сада. – Имао сам велику жељу да их доведем на вијадукт да виде оно што неће видети путници који се буду возили брзим возом. Они ће видети најбоље европске возове, брзу пругу, најмодернију у источној Европи, али не и како се дошло до тога. Неће моћи да виде вијадукт у овом издању, који је дуг три километра, за који је положено у земљу 100 км шипова.
Момировић је рекао да ће брза пруга спојити Београд и Нови Сад, два највећа града Србије, и да ће сви кроз одређено време бити поносни на то.
-Увек ћемо моћи да кажемо смо ово ми оставили, и ауто-путеве, друге пруге, ваздушне и водене луке, комуналну инфраструктуру на коју сам посебно поносан – казао је министар.
– За мене је приоритет да оставимо земљу чистију у наредним годинама, да изградимо оно о чему нико није сањао у претходним деценијама. У првом кварталу ове године раст грађевине је био 20 одсто, а у другом се боримо за раст од 40 одсто. То што се може видети у Чортановцима има упориште у бројкама које су историјске.
– Ми смо мотор развоја региона, локомотива која иде најбрже у будућност. Борићемо се да у наредним годинама изградимо све оно на шта се чекало деценијама – нагласио је Момировић, и додао:
– Данас у Србији имамо историјски највеће инвестиције у железничку и путну инфраструктуру, као и водни саобраћај и примарни циљ министарства на чијем сам челу је да направимо резултате који ће очувати макроекономску стабилност земље.
По његовим речима, деоница пруге између Старе Пазове и Новог Сада треба да буде завршена до децембра, како је и планирано, а тестирање до фебруара идуће године. У фебруару је у плану и да пруга буде пуштена у саобраћај. Како је рекао, крајем децембра биће испоручене све три Штадлерове дабл-декер композиције возова. Траса брзе пруге од Београда до Старе Пазове ће бити готова крајем септембра и тада ће почети њено тестирање.
– Првог септембра почиње градња пруге између Новог Сада и Суботице. Све ово је део коридора Београд – Будимпешта којим ми повезујемо наш главни град са Будимпештом, што ће бити од непроцењивог значаја за све градове и општине на тој траси. То ће допиринети приливу више милијарди евра у наредним годинама. Ми желимо да будемо на нивоу развоја земаља средње Европе – истакао је Момировић.
Генерални директор компаније РЖД “Интернешнел” Сергеј Алексејевич Стољаров и директор огранка те компаније у Србији Мансурбек Султанов, упознали су чланове Одбора са оним што је урађено на изградњи пруге за велике брзине између Старе Пазове и Новог Сада, где радове изводи ова руска компанија. Обилазак трасе започели су од јужног улаза у тунел „Чортановци“ који је у грађевинском погледу завршен, као и полагање колосека у једној тунелској цеви, док је у другој у току. Представници РЖД-а су истакли и да ће грађевински пут којим се креће механизација док трају радови, по њиховом завршетку бити предат локалној самоуправи на коришћење. Они су народне посланике упознали и са многим тешкоћама које су се јављале током реализације пројекта, почев од тога да се налази на територији Националног парка Фрушка Гора, преко бриге о зонама заштите и заштићеним биљним и животињским врстама, па све до радова у густо насељеним подручјима.
Чланови Одбора могли су се на лицу места уверити и да је на вијадукту „Чортановци“ дугом три километра, којим ће ићи возови када изађу из тунела, у току полагање шинских поља, које је почело пре три дана и то на левој страни вијадукта у правцу Новог Сада.
Након обиласка градилишта у Чортановцима,на деоници пруге Стара Пазова – Нови Сад, где радове изводи руска компанија РЖД Интернешнл, народни посланици и министар Момировић обишли су и радове између Београд Центра и Старе Пазове, где радове изводи конзорцијум кинеских компанија.
Они су најпре обишли вијадукт који кинеске компаније граде надомак Нове Пазове, а затим и железничку станицу Нови Београд, где је највећи број радова на изградњи пруге за велике брзине већ изведен.
Челници кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company” упознали су народне посланике и министра са до сада реализованим активностима, тренутним радовима који се на градилишту изводе, као и динамиком планираном да се до краја септембра заврши пруга за велике брзине између Београд Центра и Старе Пазове, како је то са српском страном и утврђено.