Урађена је комплетна замена шина, прагова и туцаника. Пруга је реконструисана половним материјалима са магистралних пруга, као и новим материјалима.
Завршетком радова становницима ових места обезбеђена je знатно безбеднија и квалитетнија саобраћајна веза, а за привреднике је омогућен бржи и ефикаснији транспорт.
Вредност инвестиције износи 11,36 милиона евра у динарској противвредности.
Деоница Кумане – Банатско Милошево је једна од најстаријих пруга на територији Србије, а пуштена је у рад 1883. године. Интересантно је да ова деоница никада није комплетно реконструисана за протеклих 138 година. Делимични радови на уређењу пруге извођени су тридесетих година прошлог века, а последња улагања у поправку железничке мреже на овом правцу изведени су пре скоро шест деценија.
То је и утицало да је брзина возова пре реконструкције износила свега 20 километара на сат. Сада је повећана на 80 километара на сат у путничком саобраћају, док је у теретном повећана на 60 километара на сат. Захваљујући реконструкцији пруге омогућено је повећање и осовинског оптерећења са 16 на 22,5 тона.
Све радове на обнови пруге Кумане – Банатско Милошево извела је „Инфраструктура железнице Србије“ сопственим средствима, опремом и људством, у оквиру програма обнове регионалних пруга у Србији.
За путнике је обезбеђено по три поласка возова из Кикинде према Зрењанину и обрнуто. Реконструкцијом пруге обезбеђен је безбедан и брз транспорт за потребе Метанолско-сирћетног комплекса Кикинда.
Поред радова на самој прузи уређени су и станични колосеци у Новом Бечеју и Банатском Милошеву.
Чак 11 путних прелаза је реконструисано, постављене су нове шине, а на саме прелазе постављене су бетонске плоче како би пре свих пољопривредницима био олакшан прелаз преко пруге. На прелазима су постављени знаци друмске сигнализације.
„Инфраструктура железнице Србије“ тим поводом упућује апел свим учесницима у саобраћају да поштују саобраћајне прописе, буду опрезни на путним прелазима и воде рачуна о безбедности. То је посебно значајно када се зна да на овој деоници није било железничког саобраћаја у протеклом периоду, а да су пре реконструкције возови на овој деоници саобраћали изузетно малом брзином.