Вредност радова на изградњи тунела и вијадукта у Чортановцима износи 337,6 милиона долара, а извођач радова је руска компанија РЖД Интернешнл, у оквиру градње брзе пруге на деоници Стара Пазова – Нови Сад. На овом пројекту велики број домаћих и иностраних форми ангажовани су као подизвођачи.
Тунел и вијадукт „Чортановци“, који пролазе кроз планину Фрушку Гору и налазе се у плавном делу Дунава, једно су од највећих инвестиционих и инфраструктурних градилишта у овом делу Европе.
Према информацијама РЖД Интернешнл, оба објекта успешно су током априла прошла инспекцију Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктруе за усклађеност са пројектним решењима.
Пре пуштања у рад вијадукта и тунела, што је планирано за крај 2021. године, биће изведени радови на уградњи контактне мреже, горњег строја колосека. Такође, биће спроведена испитивања пре пуштања у рад, која су планирана за јесен.
Изградња тунела и вијадукта „Чортановци“ почели су 11. августа 2017. године, са роком за завршетак радова од 52 месеца. Изградња самог вијадукта почела је 1. новембра 2017. године.
Изградња тунела „Чортановци“ обухвата две тунелске цеви, свака са по једним колосеком, укупне дужине 2,2 километра. Трећег априла 2020. године пробијена је десна тунелска цев дужине 1.086,5 метара. Лева тунелска цев, која је дуга 1.156 метара, пробијена је 5. јуна 2020. године.
Вијадукт лоциран непосредно уз десну обалу реке Дунав дуг је око три километра и носиће га 59 стубова, од којих је висина појединих стубова 26 метара, што се може упоредити са висином смоспратнице.
Да би била изграђена пруга у дужини од свега четири километра кроз тунел и преко вијадукта Чортановци, било је потребно 75 километара шипова, од којих је сваки дуг један и по метар, затим 15 милиона килиграма челика и арматуре, 700 хиљада кубика ископа и земљаних радова и више од 300 хиљада тона бетона веома високог квалитета.