Уговорена вредност за свих пет дрезина износи 4,475 милиона евра, а средства су обезбеђена из кредита Европске банке за обнову и развој. Колико су овакве дрезине неопходне за рад „Инфраструктуре железница Србије“ потврђује чињеница да је потписан и анекс уговора за набавку шесте дрезине, која треба да стигне на српске пруге половином 2022 године.
Тешке моторне дрезине за КМ намењене су за послове одржавања електротехничких постројења, опреме и уређаја контакне мреже. Такође, поред редовног одржавања користиће се и на пословима праћења, обезбеђења и провере инвестиционих радова.
Нове дрезине за рад на контактној мрежи, произведене у погонима „Гејсмара“ у Италији, поседују подизну платформу, хидраулични кран са корпом и руку за прихват силе контактне мреже. За послове редовног одржавања велика помоћ у раду је мерни систем који путем камере и пантографа снима све параметре контактне мреже.
Анализом добијених података савременим софтвером омогућено добијање стварног стања, детекција критичних места, планирање и оптимизација активности на пословима редовног одржавања и благовременог отклањања уз максималну примену мера заштите радника на раду.
Дрезине поседују простор за превоз људи, опреме и део са опремљеном радионицом. Тешке моторне дрезине за одржавање контактне мреже произведене су по најновијим стандардима и у складу са највишим прописима Међународне железничке уније.
Новa дрезина је коришћена и приликом провере параметара контактне мреже приликом реконструкције инфраструктурних капацитета у железничкој станици Мала Крсна, у оквиру преконструкције пруге Јајинци – Мала Крсна.
Набавком нових тешких моторних дрезина омогућиће се ефикаснији рад на пословима редовног одржавања, смањити време трајања отклањања ванредних догађаја, омогућити бржи и безбеднији рад екипа контактне мреже, квалитетнија контрола изведених радова на пројектима реконтструкције и модернизације железничке инфраструктуре чиме се стварају услови за редовнији и безбеднији железнички саобраћај са електричном вучом.
У протекле готово четири и по деценије српске железнице су набавиле само једну тешку моторну дрезину за одржавање контактне мреже и то пре скоро двадесет година.
Француска компанија „Гајсмар“ један је од водећих светских произвођача у области железничке инфраструктуре са седам фабрика у САД и Европи, која се користи у више од 130 земаља.
„Инфраструктура железнице Србије“ на овај начин реализује активности на набавци механизације за одржавање грађевинске и електротехничке инфраструктуре, што српске железнице деценијама уназад нису чиниле. Подсећамо да су тренутно у фази пробних испитивања и нова мера кола „Инфраструктуре железнице Србије“ за потребе мерења геометрије колосека и технички надзор над пругама, чији је произвођач руска компанија „Твема“.