Пројекат реконструкције и модернизација пруга у Србији започет пре неколико година и у 2021. ће бити један од најважнијих у држави, а железница једно од највећих градилишта у земљи, након што је деценијама пре тога овај саобраћајни систем био запостављен и готово пред укидањем.
У нови ред вожње „Инфраструктура железнице Србије“ улази са даљом изградњом пруге за велике брзине између Београда и Новог Сада, као и модернизацијом пруге на Коридору 10 између Јајинаца и Мале Крсне, али и радовима на реконструкцији регионалних пруга Кумане – Банатско Милошево (на прузи Зрењанин – Кикинда), Матејевац – Књажевац (на прузи Ниш – Зајечар), Свилајнац – Деспотовац (на прузи Марковац – Ресавица) и Кикинда – МСК Кикинда. Приликом израде новог реда вожње стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије“ имале су у виду и да се у наредних годину дана планира почетак радова на изградњи деонице брзе пруге Нови Сад – Суботица, као и на модернизацији пруга Ниш – Димитровград и Ниш – Брестовац.
У складу са инфраструктурним радовима који су у току или су планирани, урађена је и организација путничког и теретног железничког саобраћаја у наредних годину дана.
Тако је од недеље, 13. децембра, планирано да на српским пругама свакодневно саобраћа укупно 322 воза за превоз путника.
Од тог броја, планирано је да у међународном саобраћају буде укупно 22 воза (14 међународних и 8 пограничних). Међутим, због пандемије вируса Ковид 19 међународни и погранични возови тренутно не саобраћају, па ће по новом реду вожње кренути само ноћни међународни воз за Црну Гору, на релацији Топчидер-Бар, са поласком из Топчидера у 21.10 сати, а из Бара у 19.00 сати.
Међународни воз који је по досадашњем реду вожње саобраћао између Новог Сада и Будимпеште, због планираних радова на изградњи пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице, по новом реду вожње саобраћаће на релацији Суботица – Будимпешта Келети – Суботица. Поред тога, по новом реду вожње уведен је још један пар возова између Суботице и Будимпеште. Возови из Суботице за Будимпешту полазиће у 08.02 и у 14.02 сати, а у станици Келебија предвиђено је преседање путника.
Због планираних радова на нишкој прузи, по новом реду вожње неће бити возова на релацијама између Топчидера и Софије, односно Топчидера и Солуна.
Између Димитровграда и Софије свакодневно ће саобраћати по два пара возова, са поласцима из Димитровграда у 11.40 и у 15.15 сати, што је један пар возова више у односу на досадашњи ред вожње.
У унутрашњем путничком саобраћају планирано је 11 даљинских и 182 локална воза за превоз путника. По новом реду вожње у унутрашњем саобраћају број путничких возова мањи је за осам на релацијама где се у наредних годину дана планирају радови: Нови Сад – Суботица, Ниш – Димитровград и Ниш – Брестовац.
По завршетку реконструкције пруге Јајинци – Мала Крсна предвиђена је и могућност увођење у саобраћај путничких возова између Београд Центра и Пожаревца, а такође су планирани и путнички возови између Ниша и Зајечара када буде завршена реконструкција ове пруге.
На осталим пругама у унутрашњем путничком саобраћају возови су планирани као и у досадашњем реду вожње.
Број полазака БГ Возова из система београдске градске железнице по новом реду вожње повећан је за седам, тако да ће од недеље свакодневно саобраћати 107 возова из система БГ Воза. Они ће по новом реду вожње саобраћати до Овче, Батајнице, Младеновца и Лазаревца.
Када је реч о теретном железничком саобраћају, један државни и једанаест приватних превозника на српским пругама по новом реду вожње имаће у међународном транспорту укупно редовних 130 возова, а у унутрашњем још 61 редован воз. Поред тога, у међународном теретном железничком саобраћају по новом реду вожње планирано је још 278 факултативних, а унутрашњем још 910 факултативних возова, који ће у наредних годину дана саобраћати по потреби.