Информационо-образовни центар приказује опрему и савремене технологије које ће Руске железнице користити користити приликом изградње Јединсвеног диспечерског центра за управљање саобраћајем возова у Србији. Јединствени диспечерски центар налазиће се у железничкој станици Београд Ранжирна у Макишу, а омогућиће нови технолошки ниво управљања, планирања и предвиђања путничког и теретног железничког саобраћаја у Србији.
-Присуствовали смо путовању у будућност, када говоримо о железници. То су наше визије, како видимо железницу у наредном периоду, – рекао је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, након што је присуствовао презентацији у новоотвореном Информационо-образовном центру Руских железница у Србији.
Министар Момировић рекао је да је велико задовољство сарађивати са руским пријатељима РЖД Интернешнл, и да смо у прошлости завршили неке озбиљне пројекте, а да нас тек чекају изазови.
-То није случајност. РЖД је стратешка компанија, можда и највећа железничка компанија на свету и ја сам уверен да ћемо у будућности имати јако добру сарадњу. Није тајна да је политика ове Владе Србије и председника Републике кренула у смеру ревитализације железничке инфраструктуре и саобраћаја. Ово што смо данас видели данас је за нас будућност, али ће за пар година бити наша нормална реалност, коју смо делимично већ реализовали. Ово је нешто што нас све додатно обавезује да стратешке пројекте успешно реализујемо, пре свега мислим на пругу Београд – Нови Сад, а онда у наредном периоду и на пругу Београд – Бар, – поручио је министар Томислав Момировић.
Амбасадор Руске Федерације у Србији Александр Боцан – Харченко рекао је да му је велика част да учествује у једном од највећих пројеката Руских железница у Србији.
-Пројекат Руских железница је дугорочан. Не ради се само о изградњи брзе железничке пруге и неопходне инфраструктуре, већ и о припреми и оспособљавању особља за дужи период наше сарадње, развој пројеката Руских железница и пројеката у Србији. Поред тога, желим да захвалим Србији, односно председнику Републике и Владе Србије, јер смо увек уживали најбољу подршку. Радили смо до сада, а радићемо и у наредним месецима и годинама на најбољи начин, на основу потпуног узајамног поверења, – поручио је руски амбасадор Боцан-Харченко.
Први заменик генералног директора Руских железница Сергеј Павлов изјавио је да су Руске и Српске железнице данас заједно кренуле на пут, да су пошле из прошлости, пролазе кроз садашњост и погледале у то како ће изгледати заједничка будућност.
Руске железнице ће све оно што имају најбоље донети у Србију, а у новом Диспечерском центру који градимо примењиваћемо најновије и најнапредније технологије, рекао је Павлов и истакао да је добро што је нови центар отворен у згради српских железница, јер ће особље моћи да се образује за оно што их у будућности чека.
Све ово не би било могуће, да осим одличне сарадње и заједничког труда, нема и подршке од Владе Србије, поручио је Павлов.
Директор огранка РЖД Интернешнл у Србији Мансурбек Султанов, поздравио је госте и упознао их са свим досадашњим пројектима које је ова руска компанија реализовала на модернизацији железничке инфраструктуре у Србији, као и са пројектима чија је реализација у току или је планирана.
Информационо – образовни центар Руских железница отворили су у пословној згради српских железница у Београду, у просторијама Железничког музеја, компанија РЖД Интернешнл и руски Научно-образовни институт за аутоматизацију и телекомуникације. Анред Павловскиј, руководилац овог инситута упознао је госте са опремом и технологијама које ће бити примењене у будућем Јединственом диспечерском центру.
Јединствени диспечерски центар биће модерном центар са системима за управљање и контролу железничког саобраћаја. Овај центар омогућиће подизање нивоа безбедности железничког саобраћаја на највиши ниво, ефикасније управљање железничког саобраћаја на српским пругама, као и оптималну искоришћеност инфраструктурних капацитета за потребе теретног и путничког саобраћаја. Јединствени диспечерски центар обухватиће све пруге којима тренутно управља „Инфраструктура железнице Србије“, као и будућу пругу за велике брзине између Београда и Суботице.
Предвиђена средства за овај пројекат су 120 милиона евра, од чега је за пројектовање издвојено 9,48 милиона евра. Финансирање је обезбеђено из новог руског кредита за модернизацију српских железница вредног 230 милиона евра, укључујући и учешће из буџета Републике Србије.