– Обишао сам радове на деоници пруге за велике брзине Београд – Нови Сад. То су највећи железнички радови у последњим деценијама. То ће бити прва брза пруга у Србији и од октобра следеће године коначно ћемо моћи да седнемо у воз у Београду, одемо у Нови Сад, погледамо позоришну представу и вратимо се назад, – рекао је министар Томислав Момировић, и наставио:
– Захтевали смо да се појача динамика, да се уведе рад у три смене. Оно што је обећано председнику пре неколико месеци мора да се испуни и на томе ћемо инсистирати и на даље, – поручио је министар.
Он је истакао да постоји доста изазова, али да је убеђен да наши партнери из РЖД могу да их превазиђу.
Министар Момировић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан и директор огранка руске компаније РЖД Интернешнл у Србији Мансурбек Султанов најпре су у железничкој станици Петроварадин присуствовали полагању новог колосека на траси пруге за велике брзине, да би затим обишли вијадукт и тунел „Чортановци“.
Током обиласка, министар је имао прилику и да прође кроз тунел „Чортановци“, кроз који ће октобра следеће године саобраћати возови великих брзина.
Током обиласка градилишта и разговора са радницима ангажованим на изградњи брзе пруге, министар Момировић посебно је инсистирао на примени свих мера заштите против вируса Ковид 19, како би се заштитило здравље радника, а радови успешно одвијали и у условима пандемије.
Обилазак градилишта завршен је састанком у Чортановцима, где су Шурлан и Султанов детаљно упознали министра Момировића са током радова и активностима на изградњи пруге за велике брзине између Старе Пазове и Новог Сада.
Модернизација и изградња двоколосечне отворене пруге Стара Пазова – Нови Сад, укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци“, део су пројекта изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште.
Пројекат се финансира из кредита Руске Федерације за модернизацију српских железница. Вредност уговорених радова на изградњи отворене пруге Стара Пазова – Нови Сад износи 247,9 милиона долара, а укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци“ укупно 585,5 милиона долара.
Тунел и вијадукт „Чортановци“, који се налазе на прузи Стара Пазова – Нови Сад и пролазе кроз планину Фрушка Гора, једно су од највећих инвестиционих и инфраструктурних градилишта у овом делу Европе.
До сада је завршено преко 95 одсто уговорених радова на изградњи тунела и вијадукта „Чортановци“. Изградња тунела обухвата две тунелске цеви, свака са по једним колосеком, укупне дужине 2,2 километра. Трећег априла 2020. године пробијена је десна тунелска цев дужине 1.086,5 метара. Лева тунелска цев, која је дуга 1.156 метара, пробијена је 5. јуна 2020. године. Вијадукт лоциран непосредно уз десну обалу реке Дунав биће дужине око три километра и завршени су радови на сва 103 стуба, од којих је највиши 28 метара. До сада је завршено и око 66 одсто уговорених радова на изградњи отворене пруге између Старе Пазове и Новог Сада.