И док је у Србији од 2.138 путних прелаза рампама и савременом опремом обезбеђено њих 522, односно нешто мање од четвртине, на територији Града Ниша ситуација је знатно повољнија, јер је нешто више од половине путних прелаза обезбеђено рампама.
-Међутим, железничка инфраструктура и путни прелази у Нишу деценијама нису обнављани и реконструисани. Нишки железнички чвор, попут железнице у целој Србији, био је заборављен, запостављен и готово пред укидањем. Зато и не треба никога да чуди што на годишњем нивоу у Нишу буде преко 600 кварова на уређајима путних прелаза. Стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије“ често и у изузетно тешким условима настоје и успевају да те кварове у што краћем року поправе, па је њихово просечно трајање око сто минута, – објашњава Шурлан.
Према речима генералног директора „Инфраструктуре железнице Србије“, забрињава чињеница да на годишњем нивоу у Нишу више од трећине кварова настане због непрописног и неодговорног понаша осталих учесника у саобраћају, односно возача друмских возила и пешака, затим крађа делова и опреме, али и због железничких превозника.
-У претходне две и по године возачи друмских возила у Нишу својом neodgovornom voznjom oштетили su или поломили 268 рампи на путним прелазима и на тај начин не само нанели директну материјалну штету „Инфрасруктури железнице Србије“, већ и угрозили безбедност саобрачаја, – упозорава Шурлан.
Он подсећа да су тренутно у Нишу у квару два путна путна прелаза на прузи Ћеле Кула – Нишка Бања од укупно 34 колико их обезбеђено рампама и сигнално-сигурносном опремом. Реч је о путним прелазима у насељу Суви До и код фабрике Зумтобел, који не раде од 24. јула ове године због неисправних каблова, који су наквашени подземним водама услед великих падавина. Дијагностиковање и поправка каблова отежани су и због тога што се њихова траса налази на туђем, ограђеном земљишту, које није железничко.
-Ми ћемо данас разговарати са власником тог поседа, како би се нашим стручним службама омогућило да поправе каблове на њиховом поседу. Уколико нам то не буде било омогућено, бићемо принуђени да копамо и положимо 250 метара новог кабла, делом и испод улице. У тој ситуацији, кварови на ова два путна прелаза у Нишу ће дуже потрајати, али је битно да su о њиховоm квару сви обавештени, да железничко особље поступа у складу са процедурама и прописима и да безбедност саобраћаја у тој ситуацији није угрожена, – истиче генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“.
Као потврду ових својих тврдњи, а поводом писања појединих медија да неисправне рампе угрожавају људске животе, Шурлан истиче податак да се у претходне две и по године у Нишу није догодила ни једна несрећа на путним прелазима када су рампе биле у квару и нису радиле, али да су се зато две несреће у овом граду догодиле управо на путним прелазима где су рампе биле исправне и редовно радиле, у Нишкој Бањи и Трупалу, у којима је настрадала једна особа.
-Са изградњом железничке обилазнице и измештањем железничког саобраћаја из центра града, проблем путних прелаза у Нишу коначно ће након више деценија бити решен. Актвиности на реализацији тог пројекта редовно се одвијају, а држава је обезбедила сва потребна средства и у току је припрема тендерске документације. До тада, апелујемо на све учеснике у саобраћају да се понашају одговорно и поштују прописе и сигнализацију, јер се само на тај начин могу спречити несреће и сачувати људски животи, – поручио је генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан.