Реконструкција пруге Кикинда – МСК Кикинда, која је јуче почела, омогућиће уштеде за МСК Кикинда од пар стотина хиљада евра годишње

Инфраструктура железнице Србије“ почела је  јуче, 25. новембра 2019., реконструкцију пруге Кикинда – МСК Кикинда, у дужини од шест километара.

Ова пруга биће први пут реконструисана након више деценија.

Реконструкција пруге Кикинда – МСК Кикинда значајно ће допринети повећању безбедности и ефикасности железничког саобраћаја, као и  продуктивности рада МСК Кикинда. Наиме, овом деоницом за потребе МСК Кикинда месечно саобраћа око 550 до 600 теретних вагона, па ће реконструисана пруга омогућити бржи и квалитетнији транспорт робе железницом.

– Метанолско – сирћетни комплекс Кикинда захваљујући ремонту ове пруге оствариће годишње уштеде од пар стотина хиљада евра на годишњем нивоу, – изјавио је поводом почетка радова на реконструкцији пруге Кикинда – МСК Кикинда, Мирко Латиновић, генерални директор МСК Кикинда.

– За нас почетак ремонта ове пруге делује готово нестварно. Ових шест километара пруге до железничке станице спутавало нас је да сервисирамо купце на задовољавајући начин са наших 210 цистерни. Имајући у виду да је осовинско оптерећење ове пруге било 16 тона по осовини, а да је у Европи између 22 и 28 тона по осовини, морали смо да возимо полупразне вагоне и имали много губитака у том послу, – каже Латиновић.

               

Према његовим речима, годишње се пругом Кикинда – МСК Кикинда превози између 200 и 240 хиљада тона робе. Само прошле године овом деоницом саобраћало је 311 композиција са по 17 цистерни, односно преко пет хиљада вагона.

– Без ремонта пруге, морали би смо да рентирамо барем по 15 цистерни за превоз метанола по цени од 15 евра по тони и још толико цистерни за превоз сирћетне киселине по цени од 30 евра по тони, па је лако израчунати колико је то на годишњем нивоу, – истакао је Латиновић.

               

Он се захвалио Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, „Инфраструктури железнице Србије“  и Влади Републике Србије на реализацији овог пројекта и нагласио да је ремонт пруге доказ потенцијалним и новим купцима да убудуће више неће бити логистичких проблема, а да ће истовремено са аспекта безбедности омогућити контролне прегледе и редовне оправке цистерни  МСК Кикинда.

„Инфраструктура железнице Србије“ пругу Кикинда – МСК Кикинда реконструисаће самостално, односно сопственим средствима, опремом и људством, а у оквиру трогодишњег програма обнове регионалних пруга у Србији који је започела 2018.

Планирано је да радови на реконструкцији шест километара ове пруге буду завршени до марта 2020. године, а укупна процењена вредност посла износи 3,36 милиона евра.

Радови обухватају замену старе колосечне решетке на дрвеним праговима, нестандардним шинама и колосечним прибором и застором од шљунка са новом колосечном решетком на бетонским праговима и застором од новог туцаника. Уградиће се шине и прагови придобијени са магистралних пруга, као и нови.

По завршетку радова, брзина возова са садашњих 10 км/сат биће подигнута на 50 км/сат, а осовинско оптерећење ће са садашњих 16 тона по осовини, бити подигнуто на 22,5 тона по осовини.

 

Posted in Вести.