На иницијативу потпредседнице српске Владе и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зоране Михајловић, да поред пројеката модернизације железничке инфраструктуре и железнички објекти морају бити лепши и уређени како би се вратило поверење јавности, „Инфраструктура железнице Србије“ покренула је програм реконструкције железничких станица широм Србије.
Пирот Младеновац
Сремска Митровица Панчево Варош
Тако ће наредне недеље „Инфраструктура железнице Србије“ почети уређење и реконструкцију железничких станица на прузи између Београда и Ваљева. До краја октобра биће уређене станичне зграде у Белој Реци, Барајеву, Барајево – Центру, Великом Борку, Степојевцу, Вреоцима, Лазаревцу, Лајковцу, Словцу, Дивцима и Ваљеву.
Реч је о прузи која је модернизована 2017. године захваљујући средствима из руског кредита и којом возови саобраћају брзином од 100 километара на сат. Време путовања возова на овој релацији је конкурентно, превоз поуздан, а цене повољније, па број путника расте, што све ову железничку деоницу чини изузетно значајном.
„Инфраструктура железнице Србије“ овај посао реализоваће у сарадњи са друштвено одговорним компанијама које учествују у пројекту модернизације српских железница, па ће овај пут оне својим бесплатним радом подржати уређење железничких станица на деоници барске пруге између Београда и Ваљева. Реч је о компанијама: Рај Швелен, АЖД, Миленијум, Сигналинг, Прогрес, Слога, Институт Михајло Пупин и Галеб.
„Инфраструктура железница Србије“ нада се да ће се у наредном периоду и друге друштвено одговорне компаније прикључити овој акцији и допринети уређењу железничких станица широм Србије.
Лазаревац Неготин
Поред реализације инвестиционих пројеката модернизације железничке инфраструктуре, попут изградње пруге за велике брзине, обнове 750 километара регионалних пруга у Србији и аутоматизације путних прелаза, „Инфраструктура железнице Србије“ уређењем станичних зграда доприноси новом и лепшем изгледу железнице у Србији у корист потреба свих корисника услуга.
И док велике железничке инфраструктурне пројекте „Инфраструктура железнице Србије“ реализује уз пуну помоћ и подршку државе и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, уређење станичних зграда ова железничка компанија финансира из сопствених прихода.
Уљма Врањска Бања
Овај пројекат представља једну од значајних активности „Инфраструктуре железнице Србије“, којим треба да се побољша углед железнице, поврати поверење у јавности, путницима омогући лепше и пријатније путовање, а корисницима квалитетна и ефикасна услуга и функционалнији објекти.
Пројекат уређења железничких станица, започет је прошле године, „Инфраструктура железница Србије“ и успешно се наставља и у 2019. , посебно на модернизованим пругама и најзначајнијим железничким правцима.
Лапово Лапово Варош
Тако су прошлог месеца обновљени станични објекти између Београда и Вршца, поред осталог, и у Себешу, Панчево Главној, Панчево Вароши, Банатском Новом Селу, Уљми, Банатском Карловцу, Алибунару, Владимировцу и Вршцу.
На траси новоуведене линије Крагујевац – Лапово – Младеновац уређене су станичне зграде Баточина, Лапово, Лапово Варош, Велика Плана, Паланка, Кусадак, Ковачевац и Младеновац, као и стајалишта Ратаре и Рабровац.
Кусадак Банатски Карловац
Укупно је током ове и прошле године „Инфраструктура железница Србије“ већ уредила око седмадесет станичних објеката широм Србије, од којих неки и по неколико деценија нису били реконструисани. Само у 2019. години већ је урађено или ће до краја године бити реконструисано око 90 станичних зграда, а вредност изведених радова биће око 200 милиона динара. Међу станицама које су ове године већ уређене су и: Сремска Митровица, Пирот, Лазаревац, Црвени Крст, Шид, Неготин, Оџаци, Каравуково и многе друге. Прошле године у реконструкцију станичних зграда уложено је око 100 милиона динара и завршено је тридесетак објеката, међу којима и Врање, Врањска Бања, Севојно, Лозница, Бор, Драгачево, Ћићевац, Лепосавић и друге.
Алибунар
Након деценија небриге о станичним објектима, многе железничке станице су данас оштећене, руиниране и у изузетно лошем стању. Управо изглед станица оставља први и можда најјачи утисак на путнике и кориснике услуга, па је „Инфраструктура железнице Србије“ зато донела одлуку да уређење железничких станица постане један од значајних праваца деловања ове компаније.
У складу са тим, већ током октобра „Инфраструктура железнице Србије“ планира да реализује још једну велику акцију уређења станичних зграда широм Србије.