Данас у 4.09 сати из железничке станице Крагујевац кренуо је први воз за Младеновац и на одредиште стигао по реду вожње. Реконструисаном пругом од Крагујевца до Лапова воз је саобраћао брзином од 100 километара на сат.
-Прва вожња новоуведеног воза Крагујевац – Лапово – Младеновац прошла је у најбољем реду и по прописаним елементима реда вожње, и надамо се да ће корисници превоза бити задовољни квалитетом пружене услуге. Већ на првом возу било је више од тридесет путника, – изјавио је након прве вожње реконструисаном пругом генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић, који је са сарадницима путовао првим возом из Крагујевца до Младеновца.
Пруга Крагујевац – Лапово, дуга 28 километара, изграђена је 1887. године и последњи пут је реконструисана пре педесет година. Због вишедеценијског неодржавања пруге, брзина возова између Крагујевца и Лапова пре реконструкције била је смањена на свега 40 километара на сат, са већим бројем деоница на којима је она била ограничена на само 10 – 30 км/сат.
Од данас возови између Крагујевца и Лапова саобраћају реконструисаном пругом брзином од 100 км/сат, а време путовања путничких возова на овој релацији скраћено је на свега 31 минут, колико између ова два места путују и аутобуси.
Од данас, 1. октобра, свакодневно саобраћају возови између Крагујевца и Младеновца, са везом у Младеновцу за БГ Воз, која путницима омогућава да поуздано и брзо стигну до центра главног града. Новоуведени воз из Крагујевца полази у 04.09 сати и у Лапово стиже у 4.40 сати, а у Младеновац у 05.43 сати. Из Младеновца воз за Крагујевац полази у 17.25 сати и стиже у Лапово у 18.19 сати, а у Крагујевац у 18.56 сати.
Возови између Крагујевца и Младеновца стају у железничким станицама: Јовановац, Бадњевац, Баточина, Лапово, Лапово Варош, Велика Плана, Паланка и Кусадак.
Осим ових возова, од данас су уведени у саобраћај и возови између Крагујевца и Лапова, који ће свакодневно из Крагујевца полазити у 20.30 сати и у Лапово стизати у 21.01 сати, док ће из Лапова полазити у 3.25 сати и у Крагујевац стизати у 3.56 сати.
Осим новоуведених возова на овој прузи, и време путовања осталих возова између Крагујевца и Лапова скраћено је након реконструкције.
„Инфраструктура железнице Србије“ у претходних седам месеци реконструисала је пругу Крагујевац – Лапово сопственим средствима, радном снагом и механизацијом, у оквиру трогодишњег програма обнове регионалних пруга у Србији.
Вредност радова износи 11 милиона евра, а радови су обухватили замену шина, прагова и туцаника, као и регулисање колосека.
У оквиру изведених радова, извршено је и грађевинско уређење на свих пет путних прелаза између Крагујевца и Лапова. У стајалиштима Милатовац, Градац и Јовановац постављени су перони, док су на траси новоуведене линије уређене станичне зграде Баточина, Лапово, Лапово Варош, Велика Плана, Паланка, Кусадак, Ковачевац и Младеновац, као и стајалишта Ратаре и Рабровац.
Осовинска носивост пруге повећана је са досадашњих 18 на 22,5 тона по осовини, што је од изузетног значаја за привредне субјекте.
У априлу 2020. године планирано је да почне и реконструкција 57 километара пруге од Крагујевца до Краљева.