Потпредседница српске Владе Зорана Михајловић обишла радове на реконструкцији пруге Јајинци – Мала Крсна: Вратили смо железницу на мапу Европе

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, обишла је данас радове на реконструкцији пруге Јајинци – Мала Крсна и на изградњи деонице обилазнице око Београда од Остружнице до Бубањ потока и том приликом истакла да је то начин на који се данас Србија развија – повезивањем различитих видова саобраћаја.

Михајловићева је рекла да се до 2014. године није улагало у српске железнице, а да су оне данас стратешко опредељење Владе.

“Као што смо завршили друмски Коридор 10, тако радимо и на железничком, јер нам је циљ да вратимо саобраћај, посебно карго саобраћај, на наше пруге. Србија је најкраћа рута између истока и запада и за 350 км краћа него да се иде Коридором 4. Срамота је што се деценијама пре није улагало у железнице”, рекла је она.

Потпредседница Владе додала је да је од виталне важности за развој Србије повезивање различитих видова саобраћаја.

“Вратили смо железнице на мапу Европе, као што то чинимо са друмским коридорима. У друмском саобраћају са 37 милиона возила 2014. до краја ове године имаћемо 60 милиона више возила кроз нашу земљу”, истакла је она, и осврнула се и на успостављање нове железничке линије у теретном транспорту између Кине и Србије:

„Успостављање карго железничке линије између Кине и Србије важно је за Србију, јер представља прилику не само за превоз опреме неопходне за градњу брзе пруге од Београда до Будимпеште, већ и могућност за наше и привреднике из региона да извозе своју робу у Кину и увозе неопходно у Србију. Удаљеност од кинеског града Ђинана у провинцији Шандонг до Београда је 10.500 км и први теретни воз стићи ће у Србију око 15. октобра. То је још једна цртица у развоју Србије. Ми ћемо и даље бити посвећени уклањању баријера на граничним прелазима како бисмо спречили претерана чекања и помогли да превоз робе и путника несметано тече“, рекла је Михајловићева.

Мирољуб Јевтић, генерални директор „Инфраструктуре железница“, рекао је да је вредност радова на деоници Јајинци – Мала Крсна 39,2 милиона евра.

“Реконструисаћемо пругу у дужини од 55 км, а уз то и 13 км станичних колосека и изградити нову станицу у Малој Крсни. Пројекат подразумева и изградњу шест стајалишта, три тунела и два моста. Хвала ресорном министарству на напорима да обезбеди средства како би наше железнице биле део европских”, рекао је он.

Славољуб Тубић, помоћник директора „Путева Србије“, рекао је да се на обилазницу око Београда дуго чекало, али да се сада радови изводе на свим секторима.

“Укупна вредност радова је 207 милиона, а они се изводе на секторима 4, 5 и 6. Сектор 4 биће завршен у септембру наредне године, а остала два до септембра 2022”, рекао је Тубић.

Јанг Бо, директор кинеске компаније „Пауер Чајна“ за Европу захвалио је потпредседници Владе и министарству на прилици да ова компанија учествује на реализацији овако великог пројекта важног за државу.

“Добили смо све грађевинске дозволе и сви услови су ту да посао обавимо квалитетно и у року”, рекао је он.

„Инфраструктура железнице Србије“ 15. маја 2019. године, у железничкој станици Умчари почела је реконструкцију пруге Јајинци – Мала Крсна и железничке станице Мала Крсна, на међународном железничком Коридору 10 кроз Србију.

Радовима је предвиђена реконструкција укупно 68,8 километара колосека и електротехничких постројења. Реконструкцијом ове пруге обухваћена је замена шина, прагова и контактне мреже, као и уградња оптичког кабла, док је у железничкој станици Мала Крсна предвиђена и замена свих скретница на колосецима. Поред тога, грађевински ће бити уређен и 31 путни прелаз на овој деоници.

 

 

 

Радове на реконструкцији грађевинске и електротехничке инфраструктуре на овој прузи изводи конзорцијум француске компаније „Колас“ и српске „Енергопројект“, а финансирање је обезбеђено из кредита Европске банке за обнову и развој.

Реконструкцијом пруге брзина возова између Јајинаца и Мале Крсне биће подигнута на пројектовани ниво до 120 км/сат. Брзина возова на већем делу ове пруге била је око 50 километара на сат.

Радови се одвијају у условима потпуне обуставе железничког саобраћаја на прузи од Јајинаца до Мале Крсне.

Радови се између станица Јајинци и Мала Крсна тренутно изводе на десет места. Од почетка радова до сада, поред осталог, демонтирано је 59 километара постојеће контактне мреже и око десет километара колосека, уклоњен је туцаник у дужини од око 26 километара и постављена кранска стаза дуга два километра. На градилиште је до сада, поред осталог, допремљено 4.300 тона шина, 12.000 комада прагова и 10.600 кубика туцаника.

Овом пругом у протеклом периоду саобраћали су само теретни возови. Због лошијег стања железничке инфраструктуре путнички возови већ две године на деоници Јајинци – Мала Крсна нису саобраћали, већ су између Београда и Велике Плане ишли правцем преко Младеновца. Током извођења радова, сви путнички и теретни возови ће саобраћати пругом Београд – Младеновац – Велика Плана.

„Инфраструктура железнице Србије“ је повећала носивост пруге преко Младеновца са 20 на 22,5 тона по осовини и на тај начин омогућила да се и у условима обуставе саобраћаја на деоници Јајинци – Мала Крсна, теретни железнички саобраћај на Коридору 10 у потпуности редовно одвија.

Истовремено, реконстукцијом и поседањем станичним особљем станица Ковачевац и Кусадак повећана је пропусна моћ пруге преко Младеновца.

Предвиђени рок за завршетак радова је 450 дана, односно 22. август 2020. године.

Posted in Вести.