„Инфраструктура железнице Србије“ у 2019. години реконструисаће укупно 318 километара регионалних пруга у Србији. Када се томе дода још 280 километара регионалних пруга у Србији које ће бити обновљене до краја ове године, то значи да ће „Инфраструктура железнице Србије“ до краја наредне године скоро у потпуности завршити реконструкцију регионалних пруга у нашој земљи, – изјавио је Мирољуб Јевтић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“.
Према Јевтићевим речима, у 2019. години планира се обнављање пруга Ниш – Зајечар (108 км), Лапово – Краљево (84 км), Суботица – Сента (38,5 км), Марковац – Ресавица (53 км), деоница Кумане – Банатскo Милошево (28,5 км) на прузи Зрењанин – Кикинда, као и пруга Кикинда – МСК Кикинда (6 км).
На свим овим деоницама уведене су лагане вожње, па је тренутна брзина возова далеко мања од пројектоване. Тако возови између Марковца и Ресавице, Кумана и Банатског Милошева, као и Кикинде и МКС Кикинда иду свега 10-20 километара на сат, између Суботице и Сенте брзина им је између 20 и 40 километара на сат, док на пругама Ниш-Зајечар и Лапово – Краљево саобраћају са 30 до 40 километара на сат.
Радове на овим деоницама „Инфраструктуре железнице Србије“ у највећој мери изводиће сопственом механизацијом, а по потреби ће за поједине деонице бити ангажовани и други извођачи радова.
Реконструкција пруга изводиће се делом са материјалом придобијеним са магистралних коридора, а делимично набавком новог, а „Инфраструктура железнице Србије“ ће их све обезбедити из сопствених средстава.
„Инфраструктура железнице Србије“ планира да у 2019. години из сопствених средстава набави и додатну опрему како би ефикасније транспортовала материјал за своје потребе и интервенисала са помоћним возом.
Подсећамо да је „Инфраструктура железнице Србије“ у овој години већ обновила пругу Шабац – Лозница – Брасина и створила услове да путнички возови поново након тринаест година крену између Шапца и Лознице, као и да су у току радови на пругама Панчево – Орловат – Римски Шанчеви и Орловат – Зрењанин, захваљујући чему ће ускоро након пуних седам година бити поново успостављен редован путнички железнички саобраћај између Новог Сада и Зрењанина. До краја ове године, у оквиру програма обнове регионалних пруга у Србији, „Инфраструктура железнице Србије“ обновиће и пруге Пожаревац – Мајданпек (90 км), Мала Крсна – Пожаревац (16 км) и Предејане – Џеп (4,5 км).