Pruga za velike brzine od neprocenjivog značaja za Vojvodinu

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, rekla je 4. oktobra, posle sednice Radne grupe za praćenje realizacije infrastrukturnih projekata na teritoriji AP Vojvodine, da će Vlada Srbije nastaviti da ulaže u infrastrukturu u Vojvodini i u novom investicionom ciklusu.

Mihajlovićeva je posle sednice Radne grupe, kojoj je prisustvovao i pokrajinski premijer Igor Mirović, rekla da je svrha ove radne grupe da se projekti zajednički efikasno realizuju i da građani Srbije vide rezultat.

Ona je rekla da se sa kineskom kompanijom vode razgovori u vezi sa izgradnjom Fruškogorskog koridora, na kojem se očekuje da bi radovi mogli da počnu iduće godine, a okvirna procenjena vrednost je oko 600 miliona evra. “Vlada Srbije je formirala i radnu grupu za projekat Vojvođanskog P, odnosno izgradnju auto-puta Beograd-Zrenjanin i Zrenjanin Novi Sad, za koji se  takođe razgovara sa kineskim kompanijama, i za šta očekujemo da narednih meseci bude poznata i procenjena vrednost radova”, rekla je Mihajlovićeva.

Potpredsednica Vlade je dodala i da se značajan deo saobraćajnica koji će se obnavljati u okviru trogodišnje konstrukcije oko 5.000 kilometara magistralnih i regionalnih puteva, ukupne vrednosti oko milijardu evra, nalazi upravo na teritoriji Vojvodine.

-Sledeće godine počinjemo radove na brzoj pruzi Novi Sad – Subotica, rekla je potpredsednica Vlade i naglasila da se zajednički radi i realizuje sve što se dogovori i da je to jako važno, a da građani Vojvodine i Srbije mogu da vide šta je sve urađeno.

Mirović je zahvalio potpredsednici Vlade na zajedničkom radu u oblasti infrastrukture u Vojvodini i istakao da su glavne teme razgovora bili izgradnja brze pruge Beograd-Budimpešta, izgradnja Fruškogorskog koridora, ulaganja u prečistače otpadnih voda, kao i novi projekti u oblasti putne infrastrukture, poput obilaznica oko Temerina i Kanjiže. 

                                                                                                   Izgradnja brze pruge najveći projekat u istoriji Vojvodine

-Prva i najvažnija stvar je da izgradnja nove pruge Beograd – Novi Sad teče nesmetanom dinamikom i sva su očekivanja da će do kraja 2021. godine, onako kako je država to i zamislila, do novembra 2021. godine biti završena. U nedelju sam sa jednom delegacijom obišao radove u Čortanovcima, i uverio se da se tamo i nedeljom odvijaju radovi. Velika i ohrabrujuća vest je da se realizuju sve potrebne pripreme da tokom marta naredne godine počne i drugi važan projekat, možda i najvažniji gledajući vrednost i tehnički veoma složen, a to je izgradnja pruge Novi Sad – Subotica. I onda bi do 2024. godine imali 200 kilometara nove, ultrabrze , savremene železničke trase koja će povezati najveće gradove u Srbiji – Beograd, Novi Sad i Suboticu. To je za Vojvodinu od ogromnog, neprocenjivog značaja, – rekao je pokrajinski premir Igor Mirović.

“Najznačajniji infrastrukturni projekti u Srbiji odvijaju se upravo na teritoriji Vojvodine. Vojvodina se, uz pomoć Vlade Srbije, i svega što sama radi u oblasti infrastrukture, iz nedelje u nedelju menja i mogu da se vide obnovljeni putevi i pruge i novi objekti u oblasti zaštite životne sredine, kao što su između ostalog nove fabrike vode”, rekao je Mirović.

Prema njegovim rečima, ljudi i dalje ne mogu da zamisle da će vozom od Beograda do Subotice stizati za sat i petnaest minuta i da im je to toliko daleko da jednostavno ne mogu da vide, ali da će to tako biti.

-Izgradnja pruge za velike brzine od Beograda do Subotice, čija je vrednost oko dve milijarde evra, najveći je posao u istoriji Vojvodine. Veći posao bio je samo izgradnja kanalske mreže Dunav – Tisa – Dunav, istakao je Mirović.

Mirović: Železnica veoma dobro radi svoj posao

Pokrajinski premijer govorio je i o rekonstrukciji regionalnih pruga u Vojvodini.

-Ogroman je značaj obnove regionalnih pruga u Vojvodini. Samo u prošloj godini obnovljeno je 120 kilometara regionalnih pruga u Vojvodini, a veliki su planovi i za naredne godine. Mnoge opštine dobijaju nove investitore i obnovljene regionalne pruge od izuzetnog su značaja sa aspekta brže komunikacije ljudi, prevoza robe i transporta između opština. Da nije obnovljena pruga Beograd – Orlovat – Rimski Šančevi, ne bi bio moguć železnički transport između Beograda i Novog Sada tokom izgradnje pruge za velike brzine na ovoj trasi. Obnova regionalnih pruga jeste prioritet i mi smo se upoznali i sa planovima, – rekao je Mirović, i posebno istakao:

– Ako mogu da primetim kao građanin, železnica veoma, veoma dobro radi svoj posao. Uprava železnice i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture koje koordinira, sve što smo planirali, što je država planirala, mi smo realizovali, – istakao je pokrajinski premijer Igor Mirović.

Generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić na sednici Radne grupe za praćenje realizacije infrastrukturnih projekata na teritoriji AP Vojvodine govorio je o rekonstrukciji regionalnih pruga i planovima za naredni period.

Objavljeno u Vesti