Železnički projekti predstavljeni italijanskim privrednicima

Železnički infrastrukturni projekti predstavljaju lokomotivu razvoja Srbije, – rekao je generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić, obraćajući se učesnicima okruglog stola posvećenog železničkoj infrastrukturi, u okviru međunarodne konferencije pod nazivom „Gradimo zajedno: Srbija, Italija i Crna Gora“, koja je održana 29. maja u Beogradu.

Nakon što je potpredsednica srpske Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović otvorila ovu konferenciju, održan je veći broj okruglih stolova, na kojima je razgovarano o mogućnostima saradnje srpske i italijanske privrede.

Organizatori ove međunarodne konferencije bili su: Italijanska agencija za spoljnu trgovinu i  trgovinsko odeljenje Ambasade Italije u Beogradu, u saradnji sa Italijanskom asocijacijom građevinara i Italijanskom asocijacijom za inženjering, arhitekturu i tehničko-ekonomsko savetovanje.

Okruglom stolu o železničkoj infrastrukturi prisustvovao je i držaavni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Poledica.

Miroljub Jevtić je zainteresovane italijanske privrednike upoznao sa najznačajnijim projektima modernizacije železničke infrastrukture u Srbiji.

            – Jedan od najznačajnijih projekata je izgradnja pruge za brzine do 200 kilometara na sat između Beograda i Subotice, i dalje do Budimpešte. Radovi su već uveliko u toku između Stare Pazove i Novog Sada, a intenzivno se grade i tunel i vijadukt Čortanovci. Ove poslovi finansiraju se iz ruskog kredita. U junu očekujemo da počnu radovi i na deonici Beograd Centar – Stara Pazova, za koju su zaduženi kineski partneri, a da krajem 2019. godine započne i izgradnja pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice, u dužini od 108 kilometara, objasnio je Jevtić.

On je istakao da do kraja godine predstoji raspisivanje tendera za modernizaciju pruga Niš – Dimitrovgrad i Jajinci – Mala Krsna, i da je to prilika i da italijanske kompanije uzmu učešće u ovim projektima.

Italijanske kompanije imaju svakako mogućnost i da se uključe o modernizaciju preostalih 207 kilometara barske pruge kroz Srbiju, jer smo deonicu Resnik – Valjevo već završili. I to ne samo u realizaciji, već i u finansiranju ovih projekata. Pored toga, za nas su izuzetno značajni i projekti elektrifikacije pruga u Srbiji.  Prioritetne su nam pruge Subotica-Sombor-Bogojevo-Novi Sad, Pančevo-Vršac-rumuska granica i Ruma – Brasina, pa je to i za italijanske partnere prilika da pokrenu inicijativu i aktivno se uključe u ovaj posao.

Odgovarajući na pitanje o poštovanju evropskih standara prilikom radova na srpskim prugama, Jevtić je objasnio italijanskim privrednicima da je angažovano nostrifikaciono telo, zaduženo za primenu evropskih standarda na novim prugama i praćenje svih elemenata projekta, počev od dizajna, preko tehnologije, pa sve do materijala i izvođenja radova.

           – To je garancija da se u modernizaciji železničke infrastrukture u Srbiji primenjuju evropski standardi i stvaraju uslovi za interoperabilnost, – poručio je Jevtić.

O projektima železničke infrastrukture u Crnoj Gori italijanske privrednike upoznala je Lucija Filipović, predstavnica kompanije „Infrastruktura željeznice Crne Gore“.

Na kraju okruglog stola, predstavnici italijanske kompanije „Italijano Konstrukcioni“ prikazali su promotivni film o modernizaciji pruge Gilje – Ćuprija – Paraćin, projektu koji su oni realizovali u Srbiji.

Posted in Vesti.