Српски железничари у Кини учили о изградњи, одржавању и управљању брзом пругом

Обука је обухватала три модула – железничка техника и грађевинска технологија, технологија управљања железницом и технологија одржавања железнице.

Делегација „Инфраструктуре железнице Србије“, коју су представљале колеге из саобраћајних, електротехничких, грађевинских послова и информационих технологија, имала је прилику да, на позив кинеске железнице компаније CRIC у организацији  фирме CRSCChina Railway Signal & Communication Shanghai Engineering Bureau Group Co. Ltd.“, посети бројне компаније и учествује у пројектовању и извођењу радова, као и да присуствује семинару посвећеном изградњи, експлоатацији и одржавању брзих железница за брзине преко 300 km/h. Неке од ових технологија већ се примењују на градњи пруге за велике брзине Београд – Будимпешта.

Компанија CRSC је провајдер железничке сигналне и комуникационе технологије, опреме и услуга, један од највећих у НР Кини. Баве се пројектовањем, производњом и имплементацијом система везаних за аутоматску контролу возова на међуградским и градским железницама.

Наши железнички стручњаци, током тронедељног боравка на релацији Пекинг-Суџоу-Шангај, имали су прилику да се упознају са радом кинеских железница, али и са најновијим достигнућима у свим другима областима, које су повезане са унапређењем железничке инфраструктуре.  

Осим бројних предавања, које су одржали најеминентнији представници кинеских железница као и професори универзитета, учесници семинара имали су прилику да посете бројне кинеске компаније, фабрике и специјализоване лабораторије са симулаторима и на тај начин се и у пракси упознају са најсавременијим светским технологијама у развоју железнице.

Поред компаније, организатора ове комплексне едукације железничких стручњака, CRSC China Railway Signal & Communication Shanghai Engineering Bureau Group Co. Ltd., учешће у овом пројекту узело је и још десетак других кинеских компанија, које се баве пројектовањем и изградњом железнице, као и производњом и испоруком железничког материјала и опреме.

Учесници семинара такође су имали прилику да искусе и вожњу HSR (High speed rail) возовима за брзине преко 300 km/h са краткотрајним стајањем у већим станицама, као и вожњу возом Маглев који користи магнетне левитације за кретање и саобраћа у Шангају између аеродрома и железничке станице, чије је растојање 30 км. Брзина коју су достигли приликом путовања била је 301 km/h и путовање је трајало око 8 минута.

Posted in Вести.