Председник Републике Србије Александар Вучић најавио је да ће у железничку инфраструктуру инвестиционим планом „Србија 2025“ бити уложено 3 милијарде 533 милиона евра.
Представљајући инвестициони план државе за наредних пет година „Србија 2025“ у Београду 28. децембра у Палати Србија, у присуству чланова Владе Републике Србије и представника свих најважнијих домаћих компанија и институција у земљи, председник Вучић рекао је да ће највећа улагања бити у инфраструктуру, и путну, и железничку, и авио и водни саобраћај.
-За железничку инфраструктуру биче издвојено 3 милијарде 533 милиона евра. Онда вам то говори колико новца ћемо да дамо у железницу. То је будућност, јефтинији карго саобраћај, боља индустрија, много више новца за грађане Србије. У то улази и метро у Београду, за који смо овим предвидели милијарду и 370 милиона евра, за које вам унапред кажем да нећемо потрошити, – рекао је председник Вучић.
Наводећи железничке пројекте за које је инвестиционим планом предвиђени издвајање средстава у наредних пет године, председник Вучић је истакао:
-За реконструкцију и модернизацију пруге Нови Сад – Суботица издвојили смо 800 милиона евра, а за пругу Београд – Ниш дугу 212,5 километра већ смо издвојили 700 милиона евра, које такође нећемо да потрошимо у наредних пет година, какав год да имамо уговор о финансирању. Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Влади Србије остаје да донесу одлуку, а ја бих их подржао у томе ако желе, да идемо на брзу пругу Београд – Ниш 200 километара на сат, као што имамо Београд – Суботица. Да људи знају, то је двоструко скупље него када правимо пруге за брзине између 120 и 160 км/сат, али да не говоримо људима да у будућности поново праве такве пруге, – истакао је председник Вучић.
Према његовим речима, у овај програм спада и реконструкција и модернизација 210 километара пруге од Ваљева до врбнице, на граници са Црном Гором, на прузи Београд – Бар.
-Пругу Ресник – Ваљево смо обновили, остаје нам после тога Ваљево – Врбница и тиме и пут према Црној Гори, и људи који буду путовали према Црној Гори путоваће неупоредиво краће, и неупоредиво лакше.
Предсдник Вучић навео је још један пројекат реконструкције и модернизације железничке инфраструктуре, а то је пруга Ниш – Димитровград.
-Издвојили смо значајна средства за пругу Ниш – Димитровград и то, рекао бих, сва неопходна средства за модернизацију те пруге, јер хоћемо да будемо део Паневропског коридора, који иде и даље од Беча, али нас интересује Беч – Будимпешта – Београд – Софија па све до Истанбула, – закључио је председник Вучић сегмент свог излагања о инвестиционом плану „Србија 2025“, који се односи на железничку инфраструктуру.
Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић рекла је поводом представљања програма “Србија 2025”, да највећи износ инвестиција који је планиран у наредних пет година односи на транспортну инфраструктуру, што говори о њеном значају за развој Србије и будућност њених грађана.
“Без улагања у инфраструктуру и повезивања нема бржег развоја и инвестиција, и зато је важно што је највећи део улагања у новом програму “Србија 2025”, чак девет од укупно око 14 милијарди евра, намењен улагању у инфраструктуру. Тамо где је добра инфраструктура, где су добри путеви, одакле се лако стиже до било ког другог града у Србији или у региону, ту млади људи имају боље услове за живот и мање разлога да размишљају о одласку из Србије”, рекла је Михајловићева, која је заједно са осталим члановима Владе присуствовала представљању инвестиционог плана у Палати Србије.