Преко две хиљаде радника „Инфраструктуре железнице Србије“ било је током викенда редовно или ванредно ангажовано на терену, како би се у условима изузетно високих температура и временских неприлика очувало функционисање железничког саобраћаја и санирале сметње проузроковане непогодама.

Тако су дежурне мобилне екипе „Инфраструктуре железнице Србије“, састављене од запослених грађевинске, електротехничке и саобраћајне струке, током викенда брзо и правовремено реаговале у најразличитијим ситуацијама на читавој мрежи пруга у Србији. Ове екипе у претходна два данас санирале су санирале су железничку инфраструктуру, стварајући у најкраћем могућем року услове за безбедан и редован саобраћај возова.

У ситуацији када је температура у већем делу Србије прелазила 40 степени, стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије“ измериле су да је у суботу, 26. Јула 2025. године, температура шине на прузи износила у станици Панчево 52 степена, у Панчево Главној 58 степени, у Умчарима 60 степени, а у станици Сремска Митровица 62 степена Целзијуса.

Високе температуре су претходних дана проузроковале доста проблема у функционисању железничког саобраћаја, па су се мобилне дежурне екипе „Инфраструктуре железнице Србије“ суочиле протеклог викенда са деформацијама на колосеку на барској прузи, у Сушици и Пријепољу, затим на прузи између Неготина и Прахова, као и на деоници Зрењанин – Елемир. Све су саниране у најкраћем року, тако да угрожавања безбедности железничког саобраћаја није било.

Железничари су правовремено реаговали и у ситуацијама када су у близини пруге уочени пожари, и то на деоницама Долац – Бела Паланка, затим на улазу у станицу Сталаћ, као и на прузи између станица Сталаћ и Стеванац.

Високе температуре су утицале и на електротехничка постројења, па је тако у станици Панчево отклоњена сметња на скретницама, а у Панчево Главној поправљена контактна мрежа након што је у њој нестало струје. Нестанак струјног напона у контактној мрежи регистрован је и саниран и на прузи Параћин – Ћићевац – Сталаћ, док је током викенда трајала и поправка контактне мреже на прузи између Остружнице и Сурчина.

И док су се поједини делови Србије суочили са високим температурама, у другим деловима земље проблеме у функционисању железничког саобраћаја створило је невреме. Тако је у суботу у станици Пожаревац олуја оборила дрво између првог и другог станичног колосека, дрво је пало на колосеке и у станици Стиг, док је на укупно пет места на прузи између Пожаревца и Мајданпека требало са колосека уклонити попадало грање. Дежурне екипе „Инфраструктуре железнице Србије“ и ове проблеме су правовремено и брзо решиле.

Дежурне екипе „Инфраструктуре железнице Србије“ и у наредном периоду, континуирано ће наставити своје ангажовање и активности на терену, како би све сметње на железничкој инфраструктури у најкраћем року биле саниране и створени услови за редовно и безбедно функционисање железничког саобраћаја.

Аутор фотографија: Инфраструктура железнице Србије

ПОДЕЛИ ОВУ ВЕСТ

Сличне вести