Потписан Меморандум о реконструкцији пруге Београд – Загреб

Потпредседница српске Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић и министар мора, промета и инфраструктуре Хрватске Олег Бутковић у Београду 9. марта потписали су Меморандум о сарадњи на унапређењу ефикасности железничког саобраћаја између Србије и Хрватске.

На конференцији за новинаре након потписивања Меморандума потпредседница српске Владе Зорана Михајловић изјавила је да је то први опипљив резултат посете председника Србије Александра Вучића Хрватској, на позив хрватске председнице Колинде Грабар Китаровић.

“У наредних месец дана биће познати детаљи о статусу пројектне документације и договорени наредни кораци у поступку аплицирања за средства ЕУ. Наш план је да пруга Београд-Загреб буде реконструисана за брзину од 160 километара на сат, чиме ће се време путовања скратити са садашњих 7,5 сати на највише четири сата”, рекла је Михајловићева и подсетила да је вредност радова на територији Србије 250 милиона евра.

Потпредседница Владе Србије рекла је и да ће следеће недеље бити формиране заједничке радне групе на нивоу државних секретара, на којима ће бити дефинисано шта је до сада урађено у Србији и Хрватској на реконструкцији железничке магистрале Београд – Загреб, а да ће се у наредних месец и по дана прецизно знати шта све предстоји да се уради и најавила да је следећи министарски састанак планиран већ крајем маја.

Потписивању Меморандума присуствовала је и министарка за европске интеграције Србије Јадранка Јоксимовић. Она је истакла да ће Србија и Хрватска заједнички аплицирати за средства из међународних фондова, како би пруга Београд – Загреб била реконструисана и модернизована, јер је реч о трансевропској саобраћајници, која је изузетно важна због повезивања у региону, али и са државама Европске уније.

Министар мора, промета и инфраструктуре Хрватске, Олег Бутковић, рекао је да је реконструкција пруге Београд-Загреб тренутно један од најважнијих инфраструктурних пројеката у региону и приоритет за Хрватску, будући да се налази на паневропском Коридору 10 који повезује не само Хрватску и Србију, већ и друге европске земље на правцу од истока ка западу Европе. Он је истакао да је један део новца већ инвестиран у претходном периоду уз помоћ средстава ЕУ, а да преосталих милијарду евра такође највећим делом планирају да обезбеде уз подршку Европске Уније.

Меморандум о сарадњи ради унапређења ефикасности железничког саобраћаја између Србије и Хрватске који је данас потписан, између осталог, предвиђа сарадњу на модернизацији железничке инфраструктуре, олакшавање поступака на железничким граничним прелазима између две државе, као и заједнички наступ према ЕУ фондовима и другим међународним институцијама у вези са модернизацијом пруге Беогад-Загреб на Коридору 10.

Потписивању Меморандума присуствовале су данас и делегације српског Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и хрватског Министарства мора, промета и инфраструктуре, као и јавних предузећа из двеју земаља, а томе су претходили и међусобни радни састанци.

У тим радним састанцима учествовао је, а затим и присуствовао потписивању Меморандума генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић.

Међународна пруга Београд – Загреб дуга је око 412 километара. Кроз Србију пролази у дужини од око 116 километара, и то на деоници Београд – Шид.

Реч је о двоколосечној, електрифицираној прузи, која је пројектована за брзине од 120 километара на сат.

Леви колосек из правца Београда ка Шиду је у бољем стању. Брзина возова од Батајнице до Шида је 100 километара на сат. Деоница од Београда до Батајнице је у нешто лошијем стању и брзина возова је између 40 и 80 километара на сат.

Десни колосек из правца Београда ка Шиду, на деоници од Руме до Шида је у лошијем стању. На деоници Рума – Шид, дужине 60 километара, брзина возова износи између 30 и 50 километара на сат.

Пруга Рума – Голубинци (17,9 км), на међународној железничкој магистрали Београд – Шид – Загреб, реконструисана је и модернизована из руског кредита 2015. године. Вредност радова износила је 12,9 милиона долара, а након реконструкције деоница Рума – Голубинци је оспособљена за брзине од 120 км/сат.

Дневно између Београда и Загреба саобраћају по два путничка воза.

Путовање из Шида до Београда траје један сат и 50 минута, а из Београда до Шида, пошто воз саобраћа колосеком који је у лошијем стању два сата и 45 минута.

Posted in Актуелни догађаји, Вести.