Mинистар Момировић обишао швајцарски „Штадлер“: Брзи возови за Србију биће најмодернији у Европи

“Показали су нам, у фази монтаже, прве брзе возове који ће саобраћати 200 км/х од Београда до Новог Сада. Ови возови су будућност и то не далека, већ блиска будућност. Исти возови саобраћају швајцарским и аустријским брзим пругама и представљају врхунац квалитета о безбедности. Поносан сам јер сведочимо преломном тренутку у историји српских железница. Ово је резултат снажне економије и успона Србије”, нагласио је министар Момировић.

Према његовим речима, Србија је заинтересована за стратешко партнерство са компанијом Штадлер у намери да, ако се створе услови, да и код нас буде покренута производња ових најмодернијих возова.  

“Презентовали су нам историју и капацитете компаније Штадлер и импресионирани смо обимом њиховог пословања, преко целе Европске уније до Украјине и шире. Kао што сарађујемо са бројним светским компанија, и као што смо их привукли да инвестирају у Србију, и компанији Штадлер упутићемо позив за сарадњу”, рекао је министар.

Током обиласка производних капацитета компаније Штадлер и презентације електромоторних гарнитура које ће да буду испоручене Србији, министар Момировић је имао прилику да се сретне и са Добривојем Михајловићем, једним од контролора квалитета у производном погону Штадлера.

“Пријатно су ме изненадили, када су ми открили да и један Србин учествује у производњи и монтажи ових првих српских брзих возова. Имамо вредне и паметне људе који раде широм Европе на најодговорнијим пословима и надам се да ћемо једног дана да створимо услове да се ти исти послови обављају у Србији”, рекао је министар Момировић.

Брза пруга Београд-Нови Сад за брзине до 200км/ч, биће завршена до краја године, након чега следи тестирање брзе пруге и возова, док ће грађани почетком наредне године моћи да путују новим и модерним возовима. У складу са уговором, захтевани рок за испоруку првог воза је 31. октобар 2021. године, а другог и трећег 31. децембар 2021.То су четвороделне електромоторне гарнитуре, укупног капацитета 316 седишта, укључујући и места за смештај особа са смањеном покретљивошћу. Ови возови представљају право мало чудо технике и безбедности, поседују модеран дизајн, изузетан комфор, седишта за први и други разред, посебан простор за инвалиде и апсолутна прилагођеност особама са смањеном покретљивошћу, интернет, чак и машину за топле напитке.

Posted in Вести.