Реконструкција пруге Јајинци – Мала Крсна и током пандемије: завршено скоро пола уговорених радова

Радови се интензивно и без прекида, у условима ванредног стања због вируса Ковид 19, одвијају и на реконструкцији и модернизацији пруге Јајинци – Мала Крсна, на међународном железничком Коридору 10. Радове изводи конзорцијум француске компаније „Колас“ и српске „Енергопројект“. До сада је завршено нешто више од 45 одсто уговорених радова, а положено је око 12 километара нових колосека.

Kрaјем априла 2020. године у току су били радови на једанаест локација дуж пруге Јајинци – Мала Крсна, на реконструкцији колосека и на замени постојеће колосечне решетке, као и полагање нових колосека у току је у станици Мала Крсна, у станицама Колари, Водањ и Мала Крсна уграђују се нова колосечна постројења. Такође, при крају је изградња електровучне подстанице у Водњу, а у току су и радови на контактној мрежи и сигнално-сигурносним постројењима. Ради се и у тунелу Липе, а ових дана почињу и радови на санацији мостова дуж ове деонице пруге.

                     

                     

Укупна вредност радова је 39,2 милиона евра, од тога: вредност радова на прузи Јајинци – Мала Крсна износи 30,3 милиона евра, док се 8,9 милиона евра се улаже у реконструкцију железничке инфраструктуре у станици Мала Крсна.

Радови су почели 15. маја 2019. Рок за завршетак је 22. август 2020.

Предвиђена је реконструкција укупно 68,8 километара колосека и електротехничких постројења, као и радови у 8 станица, 6 стајалишта, 3 тунела и на 2 моста. Грађевински ће бити уређен и 31 путни прелаз, уз задржавање постојеће сигнализације, а биће уграђен и видео надзор на путним прелазима.

                    

Реконструкцијом пруге брзина возова биће подигнута на пројектовани ниво до 120 км/сат, са досадашњих око 50 километара на сат.

Овом пругом у протеклом периоду пре реконструкције саобраћали су само теретни возови. Због лошијег стања железничке инфраструктуре путнички возови већ 2 године нису саобраћали овом деоницом, већ су између Београда и Велике Плане ишли правцем преко Младеновца.

                      

Радови се одвијају у условима потпуне обуставе железничког саобраћаја на прузи од Јајинаца до Мале Крсне. Током извођења радова, возови саобраћају пругом Београд – Младеновац – Велика Плана.

„Инфраструктура железнице Србије“ је повећала носивост пруге преко Младеновца са 20 на 22,5 тона по осовини, што омогућава да се и у условима обуставе саобраћаја на деоници Јајинци – Мала Крсна, теретни железнички саобраћај на Коридору 10 у потпуности редовно одвија.

                      

                      

                      

                      

                      

                      

                      

Posted in Вести.