Реализација железничких инфраструктурних пројеката и у условима ванредног стања

У ситуацији ванредног стања у Србији, које је проглашено 15. марта 2020. године због пандемије корона вируса, када се води свакодневна борба за очување људских живота и спречавање ширења заразне болести COVID 19, „Инфраструктура железнице Србије“ предузела је активности да се на железничким градилиштима широм земље одржи ниво активности на реализацији највећих и најзначајнијих инфраструктурних пројеката.

То је у складу и са препоруком државног врха и потпредседнице српске Владе и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић свим инвеститорима о поступању у време ванредног стања и епидемије коронавируса.

               

У складу са тим, радови се одвијају на изградњи пруге за велике брзине, па је тако на деоници између Београд Центра и Старе Пазове, на којој раде кинеске компаније „Чајна релвеј Интернешнл“ и „Чајна комуникејшн констракшн компани“, као и између Старе Пазове и Новог Сада, где је ангажована руска компанија „РЖД Интернешнл“ укупно ангажовано дневно око 800 радника и механизација од око триста машина.

Радови се одвијају и на реконструкцији и модернизацији пруге Јајинци – Мала Крсна, на међународном железничком Коридору 10, где радове изводи конзорцијум француске компаније „Колас“ и српске „Енергопројект“. И у условима ванредног стања, стотинак радника ангажовано је тренутно на градилишту, где су, поред осталог, на више места дуж пруге у току радови на машинском уређењу геометрије колосека и на замени постојеће колосечне решетке.

Упоредо са најзначајнијим инфраструктурним радовима на магистралној прузи, „Инфраструктура железнице Србије“ реализује и активности на реконструкцији регионалних пруга.

Тако су и у условима ванредног стања, у току завршни радови на реконструкцији регионалне пруге Кумане – Банатско Милошево, дуге 28 и по километара, између Зрењанина и Кикинде. Радници „Инфраструктуре железнице Србије“ реализују завршне послове на ојачавању елемената горњег строја и замени колосечне решетке, како би читав посао вредан 11,36 милиона евра ускоро у потпуности био завршен, а брзина возова са досадашњих двадесет била повећана на 80 у путничком и 60 километара на сат у теретном железничком саобраћају.

                      

Протеклих дана радило се и између Свилајнца и Деспотовца, где је у току обнова регионалне пруге дуге 53 километра Марковац – Ресавица. У току је био утовар туцаника у станици Деспотовац, као и посипање реконструисаних деоница пруге од Деспотовца ка Свилајнцу, а настављају се и даљи радови.

                    

У време ванредног стања у току су и радови у Сенти, у оквиру реконструкције регионалне пруге Суботица – Сента. Реч је о обнови пруге дуге 38,5 километара, где је од почетка радова 1. априла 2019. године до сада завршено нешто више од 75 одсто посла. Радови вредни 15,36 милиона евра улазе полако у завршну фазу, а током марта у току су активности на замени постојеће колосечне решетке између Сенте и Богараша, као и на машинском решетању и регулисању колосека.

                

И најзад, на музејско-туристичкој прузи „Шарганска осмица“, одвијали су се и радови на реконструкцији тунела број 37.

                      

И у наредном периоду биће настављене активности на реализацији железничких инфраструктурних пројеката, у складу са препорукама државних органа у условима ванредног стања и корона вируса, као и могућностима у тој ситуацији.

Posted in Вести.