Infrastruktura železnice Srbije

Vanredna situacija!

Ništa nije pronađeno

Izgleda da ne možemo da pronađemo ono što ste tražili. Možda će pretraživanje ili jedna od veza ispod pomoći.

Vesti

Najnovije aktivnosti Društva

Modernizacija pruge Jajinci – Mala Krsna, na međunarodnom železničkom Koridoru 10, počinje 15. maja

„Infrastruktura železnice Srbije“ 15. maja 2019. godine počeće modernizaciju  pruge Jajinci – Mala Krsna, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju.

Radove izvodi konzorcijum firmi koji čine francuska kompanija „Kolas“ i domaća „Energoprojekt“. „Infrastruktura železnice Srbije“ ugovor o izvođenju radova sa ovim konzorcijumom potpisala je 28. decembra 2018. godine, nakon sprovedenog međunarodnog  tendera, u skladu sa pravilima Evropske banke za obnovu i razvoj, jer su finansijska sredstva obezbeđena iz kredita EBRD 5. Vrednost posla je 39,2 miliona evra.

Ugovorom je predviđena modernizacija ukupno 68,8 kilometara koloseka i elektrotehničkih postrojenja, kao i radovi u osam stanica, šest stajališta, tri tunela i na dva mosta. Pored toga, građevinski će biti uređen i 31 putni prelaz na ovoj deonici.

Modernizacijom pruge brzina vozova između Jajinaca i Male Krsne biće podignuta na projektovani nivo do 120 km/sat. Trenutna brzina vozova na većem delu ove pruge je oko 50 kilometara na sat.

Čitajte dalje

Izgradnja tunela i vijadukta „Čortanovci“ u skladu sa dinamikom

Sve aktivnosti na izgradnji vijadukta i tunela „Čortanovci“ odvijaju u skladu sa predviđenom dinamikom.

Gradilište tunela i vijadukta „Čortanovci“ deo je rekonstrukcije i modernizacije pruge Stara Pazova – Novi Sad, u okviru izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte. Tunel i vijadukt u „Čortanovcima“ su jedno od najvećih investicionih i infrastrukturnih gradilišta u ovom delu Evrope.

      

Čitajte dalje

Počela rekonstrukcija pruge Subotica – Senta

„Infrastruktura železnice Srbije“ u železničkoj stanici Subotica danas, 1. aprila počela je rekonstrukciju regionalne, jednokolosečne, neelektrificirane pruge Subotica – Senta, u dužini od 38,5 kilometara. Radovi će trajati 270 dana i planirano je da budu završeni do kraja 2019. godine.

 

           

Čitajte dalje

Posle više decenija obnavljaju se srpske pruge i poštuje dinamika radova

Povodom izjave profesora Fakulteta tehničkih nauka iz Novog Sada Ilije Tanackova pojedinim medijima o remontu pruge Niš -Zaječar, želimo da vas obavestimo o sledećem:
Rekonstrukcija pruge Niš – Zaječar bila je planirana Programom poslovanja „Infrastrukture železnice Srbije“ za 2019. godinu, koji je usvojen krajem prosle godine, nakon što je Vlada Republike Srbije u državnom budžetu u novembru 2018. godine izdvojila sredstva za deo usluga izvođenja radova na ovom poslu. Da bi otpočeo remont ove pruge bilo je neophodno sa se prethodno izvrši rekonstrukcija pruge Požarevac-Majdanpek, kako bi se obezbedio alternativni pravac za prevoz robe tokom rekonstrukcije pruge Niš – Zaječar.
Zašto pruga Niš – Zaječar decenijama nije rekonstruisana, trebalo bi da objasni profesor Tanackov, koji je bio član Upravnog odbora Železnica Srbije 2010. godine.
A mogao bi i da objasni koliki je deo njegove odgovornosti što Železnice Srbije od 2010. do 2012. godine nisu remontovale ni jedan kilometar pruge.
Rekonstrukcija pruge Niš – Zaječar radi se isključivo zbog potreba građana i privrede Republike Srbije i „Infrastruktura železnice Srbije“ će taj posao završiti što je najbrže moguće, kako je i planirano do avgusta 2020. godine.

Čitajte dalje

Rekonstrukcija pruge Subotica – Senta počinje 1. aprila

„Infrastruktura železnice Srbije“ 1. aprila 2019. godine u železničkoj stanici Subotica  počinje rekonstrukciju regionalne, jednokolosečne, neelektrificirane pruge Subotica – Senta, u dužini od 38,5 kilometara.

Radovi će trajati 270 dana i planirano je da budu završeni do kraja 2019. godine.

Pruga Subotica – Senta izgrađena je 1889. godine, a poslednji put remontovana je dvadesetih  godina prošlog veka, što znači da njena rekonstrukcija nije rađena skoro punih sto godina. Poređenja radi, remonti pruga neophodni su na svakih 20-25 godina, što znači da je ova pruga četiri puta nadživela svoj funkcionalni vek.

Zbog toga je danas stanje železničke infrastrukture na ovoj pruzi veoma loše, a brzina vozova je svega 10-30 kilometara na sat, a nosivost pruge je samo 16 tona/osovini.

Pruga Subotica – Senta biće rekonstruisana polovnim materijalom pridobijenim sa magistralnih pruga, a radovima je, pored ostalog, predviđena kompletna zamena šina, pragova i tucanika na ovoj deonici.

Po završetku radova, brzina vozova biće povećana na 80 km/sat, a nosivost pruge na 22,5 tona/osovini.

Procenjena vrednost radova iznosi oko dve i po milijarde dinara.

Čitajte dalje