Спојени лукови новог „Жежеља“

Спајањем Жежељевог моста коначно је завршено бомбардовање које је почело 1999. године. Жежељев мост данас је симбол сјајне будућности, јер се налази на једном од најважнијих европских коридора и део је највећег светског пројекта „Један појас, један пут“, рекла је потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре“, проф. др Зорана Михајловић, данас, 22. октобра, приликом обиласка градилишта новог Жежељевог моста, преко Дунава у Новом Саду, поводом спајања лукова са новосадске и петроварадинске стране на централном речном стубу.

„Док стојим овде не могу да се не сетим да је 23. априла 1999. године у НАТО бомбардовању, које је трајало 78 дана, срушен овај мост. То бомбардовање престало је у петак, у 17.25, кад је су две обале Дунава поново спојене, а из те ружне прошлости Жежељев мост нам доноси и сјајну будућност“, рекла је Михајловићева после обиласка градилишта Жежељевог моста са покрајинским премијером Игором Мировићем и шефом Делегације ЕУ у Србији, Семом Фабрицијем.

Она је нагласила да Жежељев мост, којим ће возови ићи 150 километара на сат, не само да се налази на најважнијем правцу у овом делу Европе, Коридору 10, већ је и део трасе будуће брзе пруге Београд-Будимпешта.

СПОЈЕНИ ЛУКОВИ НОВОГ „ЖЕЖЕЉА“

„Нови Сад је са Жежељевим мостом ушао на мапу највећег глобалног пројекта „Један појас, један пут“. Овакви пројекти важни су за будућност Србије, јер значе више инвестиција и више посла“, рекла је Михајловићева.

Она је додала да су проблеми у реализацији пројекта решени захваљујући томе што су сви учесници у пројекту радили као тим, и посебно се захвалила радницима и извођачу, који је одржао реч и завршио спајање у договореном року.

Председник покрајинске Владе Игор Мировић, рекао је да је данас велики дан за Нови Сад, Војводину и Србију, јер ће мост бити део модернизоване пруге најпре од Београда до Новог Сада, а у другој фази и до Будимпеште.

СПОЈЕНИ ЛУКОВИ НОВОГ „ЖЕЖЕЉА“

„Хвала Влади Србије, а посебно потпредседници Владе која је заједно са својим сарадницима „мушки“ гурала овај пројекат, за чију реализацију је било потребно на дневном нивоу координирати више учесника у пројекту и решавати бројне техничке проблеме“, рекао је Мировић и додао да ће се прави значај овог пројекта схватити кад се возом од Новог Сада до Београда буде путовало четрдесетак минута.

Шеф Делегације ЕУ у Србији, Сем Фабрици, рекао је да је спајање Жежељевог моста значајна прекретница у реализацији пројекта и подсетио да је Европска унија била укључена од најраније фазе и донирала укупно 34 милиона евра.

СПОЈЕНИ ЛУКОВИ НОВОГ „ЖЕЖЕЉА“

„Жежељев мост важан је за Нови Сад, Војводину и Србију у целини, јер је део једног од главних коридора у овом делу Европе, Коридора 10, али и део нове транспортне политике Србије, која је део процеса приступа Србије Европској унији“, рекао је Фабрици.

Шпанска компанија „АЗВИ“, која је извођач радова на изградњи новог Жежељевог моста, у петак 20. октобра на вентралном речном стубу у средини Дунава спојила је лукове са бачке и сремске стране. На тај начин, створени су услови за наставак изградње железничких и друмских саобраћајница преко Жежељевог моста. Уз помоћ баржи и специјалних конструкција до средишњег стуба довучен је дужи лук од 219 метара са бачке стране. Претходно је, почетком септембра већ на средини реке био постављен и лук са сремске стране, дугачак 177 метара.

СПОЈЕНИ ЛУКОВИ НОВОГ „ЖЕЖЕЉА“

Нови Жежељев мост имаће два железничка колосека, две друмске саобраћајнице ширине 7,7 метара и две пешачко-бициклистичке стазе. Мост је изграђен од челићне конструкције, са два лука и једним речним стубом. Жежељев мост је укупне дужине 474 метара и ширине 31 метар, а тежина челичне конструкције је скоро 12 хиљада тона.

Поред изградње Жежељевог моста, биће изграђене и приступне саобраћајнице.

Читава инвестиција изградње новог Жежељевог моста вредна је 51 милион евра, а инвестицију води железничка компанија „Инфраструктура железнице Србије“.

Posted in Вести and tagged .