Пробијен тунел “Чортановци” на траси брзе пруге, упркос вирусу корона

Руска компанија “РЖД интернешнел” и домаћи градитељи завршили су 3. априла 2020. године ,,упркос кризи изазваној вирусом корона и у време ванредног стања, пробијање десне тунелске цеви тунела “Чортановци” на будућој брзој прузи од Старе Пазове до Новог Сада.

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић захвалила је свим радницима који су, како је рекла, као и здравствени радници, возачи, продавачице и продавци, такође хероји Србије у данима епидемије.

Радови на изградњи тунела и вијадукта “Чортановци” су део пројекта изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште, на деоници од Старе Пазове до Новог Сада, чија је дужина 40,4 километра. Тунел и вијадукт “Чортановци” једно су од највећих инвестиционих и инфраструктурних градилишта у овом делу Европе, а радове на изградњи пруге за велике брзине између Старе Пазове и Новог Сада изводи руска компанија РЖД Интернешнл.

                              

Изградња тунела обухвата две тунелске цеви, са по једним колосеком, укупне дужине 2,2 километра. Десна тунелска цев, дуга 1.086 метара, пробијена је 3. априла. Након пробијања и последњег кубика земље у десној тунелској цеви, радници са јужног портала су прошли кроз рупу и поздравили се уз аплауз са колегама с друге стране.

Слободанка Катанић, директорка Центра за брзу пругу у “Инфраструктури железнице Србије” захвалила је руским партнерима на уложеној енергији и раду, што је разултирало завршетком пробијања десне тунелске цеви.

-Радови су почели у августу 2017. и све се одвија онако како је договорено, рекла је Катанићева.

“Извођача није спречила епидемија коронавируса да ради пуним интензитетом и на томе смо му захвални”, нагласила је Катанићева.

Директор “РЖД Интернешнел” у Србији Мансурбек Султанов, који је присуствовао пробијању тунела дугог око 1,1 километар, најавио је да ће цела деоница од Старе Пазове до Новог Сада бити завршена у предвиђеном року, односно до новембра 2021. године.

Султанов је истакао да је тунел пробијен упркос томе што се ради у отежаним условима због кризе извазване корона вирусом и да је десна тунелска цев пробијена и пре рока, с обзиром на то да је раније било обећано Влади Србије да ће то бити учињено половином априла.

“Ја сам на почетку радова на тунелу изјавио да ће сви рокови бити испоштовани и ми са инвеститором и ресорним министарством и под контролом две владе пратимо овај пројекат. Данашње спајање јужног и северног портала тунела је стигло пре рока”, рекао је Султанов.

Како је рекао, пробијање леве тунелске цеви у Чортановцима, дужине око 1,1 километар, биће завршено у јуну ове године, што је у складу са предвиђеним роком.

“Имамо данас 1.000 радника ангажованих на овом пројекту без обзира на све околности. Корона не омета радове, али ми радимо поштујући све прописе и наредбе државе Србије”, рекао је Султанов.

Он је прочитао писмо амбасадора Русије Александра Боцан-Харченка који изразио велико задовољство због завршетка пробијања десне тунелске цеви и честитао извођачима и истакао да је то веома важна етапа у реализацији пројекта.

“Ван сумње је да је то најважнија фаза изградње савремене железничке пруге Београд–Будимпешта, која ће постати неодвојив део мреже брзих пруга у Европи. Реализација пројекта ће учинити Србију јачом на инфраструктурном плану, а наше народе још ближим”, навео је Боцан-Харченко.

Изградња тунела и вијадукта “Чортановци” почела је 11. августа 2017. године. Рок за завршетак радова је 52 месеца, односно новембар 2021. године.

Траса тунела пролази кроз сложене рударско-геолошке услове у влажном тлу, а са стане северног портала тунел излази у зону клизишта у границама националног парка Фрушка гора. Тренутна реализација радова на том објекту износи 86 одсто.

У оквиру истог пројекта, у току је изградња и двоколосечног вијадукта “Чортановци”, дужине три километра. Проценат реализације радова на вијадукту је 91 одсто.

Вредност радова на изградњи тунела и вијадукта “Чортановци”, који се финансира из кредита Руске Федерације за модернизацију српске железнице, износи 337,6 милиона долара.

Posted in Вести.