U toku radovi između Jajinaca i Male Krsne

U okviru modernizacije pruge Jajinci – Mala Krsna, u proteklih nešto manje od devet meseci, završena je ukupno trećina posla.

Radovi na gradilištu 7. februara intenzivno su se odvijali. U toku je bila rekonstrukcija prva četiri i obilaznog devetog koloseka u železničkoj stanici Mala Krsna, zatim radovi na deonici između železničkih stanica Vodanj i Umčari, kao i na delu pruge između Male Ivanče i tunela Lipe.

Takođe, aktuelnim radovima obuhvaćena je i rekonstrukcija objekata koji su među najtežim i najvećim na ovom delu pruge. Radi se sanacija tunela „Lipe“, koji je pre početka radova bio u lošem stanju, zbog čega su vozovi saobraćali brzinom od svega 10 do 20 kilometara na sat.  Počela je i rekonstrukcija dva propusta i dva mosta, za koje se trenutno uređuju  pristupni putevi i organizuju gradilišta za izradu mostovskih konstrukcija.

                        

Paralelno sa radovima na rekonstrukciji pruge, u toku su i elektrotehnički radovi i postavljanje kablova, ali i raščišćavanje terena.

„Infrastruktura železnice Srbije“ rekonstrukciju pruge Jajinci – Mala Krsna i železničke stanice Mala Krsna, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju, počela je 15. maja 2019. godine.

                         

Radovima je predviđena rekonstrukcija ukupno 68,8 kilometara koloseka i elektrotehničkih postrojenja. Rekonstrukcijom ove pruge obuhvaćena je zamena šina, pragova i kontaktne mreže, kao i ugradnja optičkog kabla, dok je u železničkoj stanici Mala Krsna predviđena i zamena svih skretnica na kolosecima.

Stepen izvedenih radova na donjem stroju iznosi oko 40 odsto, a stepen nabavke materijala za ovaj projekat oko 70 odsto.

                        

Obezbeđeni su potrebni materijali za nesmetano izvođenje radova, pa je krajem januara na gradilište stigla oko tona šina, a stižu i potrebni pragovi i kolosečni materijal.

Radove na rekonstrukciji građevinske i elektrotehničke infrastrukture na ovoj pruzi izvodi konzorcijum francuske kompanije „Kolas“ i srpske „Energoprojekt“. Ukupna vrednost posla iznosi 39,2 miliona evra, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

U prethodnih nepunih devet meseci između stanica Jajinci i Mala Krsna demontiran je kolosek u dužini od oko 32 kilometra i završeno rešetanje zastorne prizme na koloseku u dužini od oko 14 kilometara.

                     

Polovni materijali koji budu skinuti sa ove deonice, koristiće se za rekonstrukciju drugih regionalnih pruga u Srbiji. Tako je do sada već sa ovog na druga železnička gradilišta u zemlji već otpremljeno oko 12 hiljada montiranih pragova i oko 14 i po kilometara šina. Na taj način obnova magistralne pruge Jajinci – Mala Krsna doprinosi i realizaciji projekta obnove regionalnih pruga u Srbiji.

Radovi se odvijaju u uslovima potpune obustave železničkog saobraćaja na pruzi od Jajinaca do Male Krsne.

Ovom prugom pre rekonstrukcije saobraćali su samo teretni vozovi. Zbog lošijeg stanja železničke infrastrukture putnički vozovi već dve godine na deonici Jajinci – Mala Krsna nisu saobraćali, već su između Beograda i Velike Plane išli pravcem preko Mladenovca.

Tokom izvođenja radova, svi putnički i teretni vozovi saobraćaju prugom Beograd – Mladenovac – Velika Plana.

                        

Rekonstrukcijom pruge brzina vozova između Jajinaca i Male Krsne biće podignuta na projektovani nivo do 120 km/sat. Brzina vozova na većem delu ove pruge bila je oko 50 kilometara na sat.

Predviđeni rok za završetak radova je 450 dana, odnosno avgust 2020. godine.

 

Objavljeno u Vesti