Између Старе Пазове и Новог Сада положен 31 километар пруге за велике брзине

До средине фебруара 2020. године на отвореној прузи између Старе Пазове и Новог Сада изграђен је 31 километар пруге за велике брзине, од чега пет километара у станици Инђија. Реч је о деоници међународне пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште.

На изградњи отворене пруге за велике брзине између Старе Пазове и Новог Сада до сада је завршено око 50 одсто радова.

Поред осталог, завршено је 26 пропуста, друмско-пешачки подвожњак и један мост у Сремским Карловцима, као и шеснаест скретница у Инђији и једна у Бешкој.

              

Приликом обиласка градилишта дуж пруге Стара Пазова – Нови Сад 10. фебруара, радови су се интензивно одвијали на већем броју места на овој деоници.

У току су били радови на изградњи два вијадукта, од којих је први завршен већ 75 одсто и тренутно се изводе радови на монтажи распонске конструкције, док је на другом вијадукту готово нешто више од половине посла и у току је монтажа оплата и скела, као и израда хидроизолације.

              

-Тренутно се у станици Инђија на блоку 1 изводе радови на будућем подвожњаку, где је већ урађено педесет посто бетонских радова. Планирани завршетак радова на том подвожњаку је март ове године. Када тај подвожњак буде завршен, почеће радови на изградњи другог подвожњака на блоку 2 у железничкој станици Инђија. Реч је о подвожњацима који треба да замене постојеће путне прелазе на овим местима, – објашњава Александар Милутиновић, надзорни орган на овом пројекту из „Инфраструктуре железнице Србије“.

           

Поред тога, у току су били и радови на мосту који повезује Сремске Карловце са Дунавом, где је завршено око 55 одсто посла, док су између Бешке и Сремских Карловаца у току били радови на изради насипа и косина. У станици Бешка у току је била демонтажа колосека, а у Петроварадину изградња потходника.

Радови на изградњи пруге за велике брзине Стара Пазова – Нови Сад почели су 16. марта 2018. године. Вредност радова износи 247,9 милиона долара, а рок за извођење радова је 48 месеци. Очекује се да радови буду завршени до краја 2021. године. Извођач радова је руска компанија „РЖД Интернешнл“, а средства су обезбеђена из руског кредита за модернизацију српских железница.

              

Железничке станице Инђија, Сремски Карловци и Петроварадин задржаће се на постојећим локацијама и биће реконструисане. Нова станица Бешка пројектована је на новој локацији, а укрсница Карловачки Виногради реконструише се уз доградњу још једног колосека и остаје у функцији индустријске зоне „Просјанице“.

На траси нове пруге неће бити укрштања пруге са друмским саобраћајницама и свих десет биће денивелисано.

                

                

Posted in Вести.