Mihajlovićeva: Domaće firme da se dobro spreme, biće puno posla tokom programa „Srbija 2025“

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, izjavila je da će u okviru novog investicionog plana „Srbija 2025“ od ukupno predviđenih 14 milijardi evra čak devet milijardi biti uloženo u transportnu infrastrukturu.

„Zato pozivam sve naše građevinske firme i sve preduzetnike da se dobro pripreme za sledećih nekoliko godina, jer će biti toliko posla da će nam sigurno biti potrebno još radnika i firmi. I upravo ovaj investicioni program „Srbija 2025″ najbolje govori kako ova Vlada Srbije i predsednik Srbije Aleksandar Vučić vide i kako razumeju šta je najvažnije za budućnost naših građana. Gde imamo dobru infrastrukturu, dobre puteve, nove pruge, tamo gde se lako stiže do bilo kog drugog grada u Srbiji ili u regionu, tu mladi ljudi imaju bolje uslove za život i manje razloga da razmišljaju o odlasku iz Srbije“, izjavila je Mihajlovićeva u intervjuu za Politiku.

Potpresednica Vlade je objasnila da će najveći deo novca biti uložen u puteve, oko pet milijardi evra. Ona je dodala da je za ulaganja na železnici predviđeno više od 3,5 milijardi evra.

„Prioritet za železnicu je završetak modernizacije Koridora 10 od Beograda do Niša i to za brzine do 200 km na sat, kao i dalje do Dimitrovgrada i do Preševa. Ovakvom prugom Srbija bi postala glavna transportna ruta za železnički saobraćaj između centralne Evrope i grčkih luka Pirej i Solun. Tu je i obnova barske pruge od Valjeva do granice sa Crnom Gorom, dužine oko 210 km, koju ćemo raditi zajedno sa “Ruskim železnicama”. Nastavljamo gradnju brze pruge od Beograda do Budimpešte, kao dela kineskog globalnog projekta „Pojas i put“, gde treba da počnemo radove i na deonici od Novog Sada do Subotice. Čeka nas i izgradnja novog dispečerskog centra na železnici, gde će se iz jednog mesta na najmoderniji način upravljati čitavom železnicom u Srbiji. Počinjemo i izgradnju intermodalnog terminala u Batajnici kojim bi se povezali različiti vidovi transporta. Pored toga, prioritet je i realizacija projekta izgradnje metroa, kojim bi se dugoročno unapredio saobraćaj u Beogradu“, istakla je Mihajlovićeva.

 

Objavljeno u Vesti