Do sada 41 kilometar nove pruge između Niša i Zaječara, završen veliki broj objekata na pruzi, u toku radovi na najtežoj deonici kroz Svrljišku klisuru

U okviru rekonstrukcije pruge Niš – Zaječar do sada je postavljen 41 kilometar novih koloseka između Matejevca i Knjaževca.

Do sada su radovi izvođeni na pruzi od Matejevca do Knjaževca. Radovi teku prema planu i odvijaju se na više mesta duž pruge istovremeno. Preostalo je da se rekonstruiše još dvanaest kilometara pruge između Svrljiga i Knjaževca, pa da čitava deonica Matejevac – Knjaževac bude završena.

Trenutno su u toku radovi na najtežoj železničkoj deonici dugoj trinaest kilometara  kroz Svrljišku klisuru.  Reč je o izuzetno nepristupačnom terenu, zbog čega se rekonstrukcija pruge kroz klisuru odvija u izuzetno teškim uslovima. Do sada je kroz klisuru završeno oko šest kilometara pruge, odnosno nešto manje od polovine ove najteže deonice na čitavoj pruzi Niš – Zaječar.

U toku su radovi i na polaganju novih koloseka između železničkih stanica Podvis i Knjaževac.

                                  

Pored toga, do sada su završeni i svi radovi na 18 mostova i 18 čeličnih propusta između Niša i Zaječara ukupne dužine oko 424 metra, koji podrazumevaju rekonstrukciju i neophodnu zamenu pragova.

Takođe, između Matejevca i Knjaževca rekonstruisano je ili su radovi u završnoj fazi na ukupno 38 putnih prelaza.

                                   

Na ovoj deonici pruge rekonstruisano je i ukupno 13 tunela, uključujući i najduži i najteži tunel Gramada (1.701 metar).

Radnici „Infrastrukture železnice Srbije“ započeli su i uređenje železničke stanice Svrljig. Na staničnoj zgradi urađena je nova fasada, u toku je unutrašnje uređenje, a predstoji i parterno uređenje staničnog prostora.

Pruga Niš – Zaječar duga je 108 kilometara. Radovi njenoj rekonstrukciji počeli su 25. februara prošle godine, a rok za njihov završetak je 19. avgust 2020. godine. Ukupna vrednost radova iznosi 38,8 miliona evra.

                                   

Pruga Niš – Zaječar u saobraćaj je puštena 1922. godine, a poslednji put kompletno je bila rekonstruisana pre skoro šest decenija, zbog čega je brzina vozova na više deonica bila ograničena na 10-20 kilometara na sat.

Pruga Niš – Zaječar jedna je od najlepših i najtežih pruga u ovom delu Evrope. Duž pruge Niš – Zaječar, nalaze se 52 mosta ukupne dužine 1,8 kilometara i 36 tunela ukupne dužine od 23 kilometra, kao i 90 putnih prelaza. Ova pruga je karakteristična i po tome što je jedna od retkih u Evropi sa radijusima krivina od 240-250 metara, a ima ih preko 60.

                                   

Radovi se odvijaju u uslovima potpune obustave železničkog saobraćaja, a tokom rekonstrukcije pruge između Niša i Zaječara teretni vozovi saobraćaju pravcem Niš – Mala Krsna – Požarevac – Majdanpek – Prahovo. Glavna priprema za rekonstrukciju ove pruge urađena je novembra 2018. godine, kada je završen remont pruge Požarevac – Majdanpek, kao alternativnog železničkog pravca za prugu Niš-Zaječar.

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

Objavljeno u Vesti