Rekonstrukcija pruge Kumane – Banatsko Miloševo u toku

„Infrastruktura železnice Srbije“ u proteklih šest meseci rekonstruisala je jedanaest kilometara pruge Kumane – Banatsko Miloševo, od ukupno 28 i po kilometara, koliko je ova železnička deonica duga. Reč je o deonici regionalne pruge Kikinda – Zrenjanin.

„Infrastruktura železnice Srbije“ prugu Kumane – Banatsko Miloševo rekonstruiše samostalno, odnosno sopstvenim sredstvima, opremom i ljudstvom, a u okviru trogodišnjeg programa obnove regionalnih pruga u Srbiji koji je započela 2018.

Radovi su počeli 8. jula 2019. godine, a ukupna procenjena vrednost posla iznosi 11,36 miliona evra.

           

Rekonstrukcija se obavlja polovnim materijalom pridobijenim sa magistralnih pruga, kao i novim materijalom. Radovi obuhvataju zamenu stare kolosečne rešetke na drvenim pragovima, nestandardnim šinama i kolosečnim priborom i zastorom od šljunka. Umesto toga, biće ugrađene nove kolosečne rešetke na betonskim pragovima, sa polovnim i novim šinama, novim drvenim pragovima i novim tucanikom krenjčačkog porekla.

Do sada, na pruzi u dužini od 11 kilometara urađeno je i završno mašinsko rešetanje koloseka, dok je kolosečna rešetka zamenjena na 15 kilometara ove pruge. Deonica između Kumana i Novog Bečeja završena je već oko 80 odsto. Trenutno se odvijaju radovi od Novog Bečeja do Banatskog Miloševa, polaže se kompletan gornji stroj, novi pragovi i šine. Na gradilištu je tridesetak radnika „Infrastrukture železnice Srbije“ , a angažovano je i dvanaest radnih mašina.

           

Po završetku radova, brzina vozova sa sadašnjih 20 kilometara na sat biće povećana na 80 kilometara na sat u putničkom i 60 kilometara na sat u teretnom železničkom saobraćaja. Osovinsko opterećenje pruge će nakon rekonstrukcije sa sadašnjih 16 tona, biti podignuto na 22,5 tona po osovini, što je omogućiti kvalitetniji i efikasniji teretni železnički saobraćaj na ovoj banatskoj pruzi.

Pruga Kumane – Banatsko Miloševo decenijama nije bila rekonstruisana, zbog čega su vozovi saobraćai brzinom od svega 10 do 20 kilometara na sat. Ova pruga izgrađena je još osamdesetih godina devetnaestog veka, a poslednji put rekonstruisana je pre skoro šest decenija.

Da „Infrastruktura železnice Srbije“ nije započela sveobuhvatan projekat obnove regionalnih pruga, u naredne tri do četiri godine bilo bi ugroženo odvijanje i putničkog i teretnog železničkog saobraćaja na mnogim lokalnim i regionalnim prugama, pa i na deonici Kumane – Banatsko Miloševo.

Zahvaljujući Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Vladi Republike Srbije sveobuhvatna modernizacija železničke infrastrukture će u narednih par godina u potpunosti promeniti celokupan železnički saobraćaj u našoj zemlji.

Rekonstrukcijom regionalnih pruga kojima roba i putnici treba da stignu do glavnih pravaca, uz modernizaciju magistralnih pravaca, gradi se razvijena i razgranata mreža savremenih železničkih saobraćajnica u Srbiji, koja će omogućiti brži i bolji transport. Na taj način se unapređuje kvalitet života građana i ostvaruju niži transportni troškovi i veća konkurentnost srpske privrede.

Objavljeno u Vesti