Rekonstrukcija pruge Kikinda – MSK Kikinda, koja je juče počela, omogućiće uštede za MSK Kikinda od par stotina hiljada evra godišnje

Infrastruktura železnice Srbije“ počela je  juče, 25. novembra 2019., rekonstrukciju pruge Kikinda – MSK Kikinda, u dužini od šest kilometara.

Ova pruga biće prvi put rekonstruisana nakon više decenija.

Rekonstrukcija pruge Kikinda – MSK Kikinda značajno će doprineti povećanju bezbednosti i efikasnosti železničkog saobraćaja, kao i  produktivnosti rada MSK Kikinda. Naime, ovom deonicom za potrebe MSK Kikinda mesečno saobraća oko 550 do 600 teretnih vagona, pa će rekonstruisana pruga omogućiti brži i kvalitetniji transport robe železnicom.

– Metanolsko – sirćetni kompleks Kikinda zahvaljujući remontu ove pruge ostvariće godišnje uštede od par stotina hiljada evra na godišnjem nivou, – izjavio je povodom početka radova na rekonstrukciji pruge Kikinda – MSK Kikinda, Mirko Latinović, generalni direktor MSK Kikinda.

– Za nas početak remonta ove pruge deluje gotovo nestvarno. Ovih šest kilometara pruge do železničke stanice sputavalo nas je da servisiramo kupce na zadovoljavajući način sa naših 210 cisterni. Imajući u vidu da je osovinsko opterećenje ove pruge bilo 16 tona po osovini, a da je u Evropi između 22 i 28 tona po osovini, morali smo da vozimo poluprazne vagone i imali mnogo gubitaka u tom poslu, – kaže Latinović.

               

Prema njegovim rečima, godišnje se prugom Kikinda – MSK Kikinda prevozi između 200 i 240 hiljada tona robe. Samo prošle godine ovom deonicom saobraćalo je 311 kompozicija sa po 17 cisterni, odnosno preko pet hiljada vagona.

– Bez remonta pruge, morali bi smo da rentiramo barem po 15 cisterni za prevoz metanola po ceni od 15 evra po toni i još toliko cisterni za prevoz sirćetne kiseline po ceni od 30 evra po toni, pa je lako izračunati koliko je to na godišnjem nivou, – istakao je Latinović.

               

On se zahvalio Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, „Infrastrukturi železnice Srbije“  i Vladi Republike Srbije na realizaciji ovog projekta i naglasio da je remont pruge dokaz potencijalnim i novim kupcima da ubuduće više neće biti logističkih problema, a da će istovremeno sa aspekta bezbednosti omogućiti kontrolne preglede i redovne opravke cisterni  MSK Kikinda.

„Infrastruktura železnice Srbije“ prugu Kikinda – MSK Kikinda rekonstruisaće samostalno, odnosno sopstvenim sredstvima, opremom i ljudstvom, a u okviru trogodišnjeg programa obnove regionalnih pruga u Srbiji koji je započela 2018.

Planirano je da radovi na rekonstrukciji šest kilometara ove pruge budu završeni do marta 2020. godine, a ukupna procenjena vrednost posla iznosi 3,36 miliona evra.

Radovi obuhvataju zamenu stare kolosečne rešetke na drvenim pragovima, nestandardnim šinama i kolosečnim priborom i zastorom od šljunka sa novom kolosečnom rešetkom na betonskim pragovima i zastorom od novog tucanika. Ugradiće se šine i pragovi pridobijeni sa magistralnih pruga, kao i novi.

Po završetku radova, brzina vozova sa sadašnjih 10 km/sat biće podignuta na 50 km/sat, a osovinsko opterećenje će sa sadašnjih 16 tona po osovini, biti podignuto na 22,5 tona po osovini.

 

Objavljeno u Vesti