Stigao prvi teretni voz iz Kine sa opremom za brzu prugu

Teretni voz kineskih železnica „China Railway Express“ sa opremom za gradnju brze pruge u Srbiji stigao je danas iz Kine u Beograd, a dočekali su ga predsednik Srbije Aleksandar Vučić i zamenik ministra trgovine Kine Ćen Keming.

Voz dugačak skoro 600 metara, sa 28 kontejnera, u železničkoj stanici Novi Beograd  24. oktobra uz dugačak zvuk sirene „presekao“ je crvenu vrpcu, čime je označeno uspostavljanje prve železničke kargo linije između dve zemlje.

Na specijalnoj teretnoj železničkoj kompoziciji na srpskom i kineskom jeziku pisalo je “Kineske železnice pozdravljaju srpski narod”.

Voz su u železničkoj stanici Novi Beograd  dočekali i potpredsednica srpske Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorana Mihajlović, ambasadorka Kine u Beogadu Čen Bo i gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić. Svečanom dočeku voza prisustvovao je i generalni direktor “Infrastrukture železnice Srbije” Miroljub Jevtić, generalni direktori i predstavnici železničkih kompanija u Srbiji, kao i Kineskih železnica i izvođača radova.

Vučić:  Do kraja 2021. od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata

Predsednik Aleksandar Vučić poručio je danas da će se krajem 2021. godine, ukoliko posao bude završen u predviđenom roku, od Beograda do Novog Sada vozom putovati 30 minuta. „Krajem 2021. godine, ukoliko kineski prijatelji, a ja im verujem, završe posao u roku, ići ćemo Beograd-Novi Sad za 30 minuta. Zašto bi posle toga bilo ko koristio automobile“, rekao je Vučić. „To će biti perfektna veza sa Evropom, istakao je Vučić i primetio da Srbija više nije usputna stanica za kineske vozove, već odredište”. „Ovo su važni dani za nas, jer gotovo 40 godina da skoro da niko nije koristio vozove u putničkom i kargo saobraćaju. Mislim da ćemo uspeti na velika vrata da vratimo srpske i evropske železnice u našu zemlju“, poručio je Vučić.

Zahvalio je Kineskoj železnici što spajaju brzom prugom Beograd i Budimpeštu, jer ćemo tako biti dobro povezani sa centralnom i zapadnom Evropom.

„Tako pokazujemo i šta sve možemo“, naglasio je Vučić i istakao da je Beograd  sada grad kranova i da se glavni grad kao i cela zemlja ubrzano razvija.

Napomenuo je da je 1837. godine knez Miloš predložio izgradnju pruge kroz Srbiju prema Austrougarskoj, ali da su i tada Srbi imali neverovatan talenat da odbijaju a priori svaki napredak, pa je prvu pruga od 12 kilometara uskog koloseka izgradio stranac 1880. koji je upravljao rudnikom u Majdanpeku i da je tek nešto kasnije puštena u saobraćaj prva pruga Beograd – Niš 1884. godine Vučić kaže da su tada ljudi govorili kako nam nisu potrebni „gvozdeni konji“ i da će uništiti šljivike.

Takođe, predsednik je podsetio da je 2011. voz išao sporije od Beograda do Novog Sada nego pre 100 godina, što pokazuje kolika je tada bila nebriga države.

„Moja ideja je bila da Srbiju premrežimo svim modernim komunikacijama, putevima, železnicom, internetom… i da Srbija uđe u red razvijenih ekonomija sa rešenim infrastrukturnim pitanjima“.

Vučić ističe da Srbija ne bi uspela da sve to uradi bez pomoći predsednika Kine Si Đinpinga koji je veliki prijatelj naše zemlje, zbog čega kineske kompanije grade u svim delovima naše zemlje.

Predsednik je rekao da je kineski voz pošao iz Kine 24. septembra i prešao 10.500 km dug put i doneo najsavremeniju opremu za prugu velikih brzina u Srbiji koja ispunjava i i prevazilazi sve evropske standarde i poseduje sve sertifikate za pruge velike brzine.

Navodi da putovati znači živeti i da taj voz znači život za srpsku privredu i da će nova pruga biti veliki dobitak za našu zemlju, kao i da će milioni ljudi koristiti našu prugu na pravcu ka Budimpešti.

Vučić je zamolio Ćen Keminga da prenese predsedniku Siju najiskrenije pozdrave od njega i srpskog naroda i istakao da uvek govori iskreno u svetskoj politici o Kini.

Naglasio je da Srbija nikada neće zaboraviti šta je Kina uradila za Srbiju po pitanju Železare Smederevo, RTB-a Bor i po pitanju drugih investicija.

„Živelo čelično prijateljstvo Srbije i Kine“, poručio je Vučić.

Ćen: Dolazak voza dokaz duge istorije prijateljstva dva naroda

-Srbija i Kina neguju čelično prijateljstvo i zajednički podnose sve nedaće, a današnji dolazak teretnog voza dokaz je duge istorije prijateljstva koje povezuje dve zemlje, rekao je Zamenik ministra trgovine Kine Ćen Keming.

„Naše dve zemlje se oslanjaju jedna na drugu, to su čelični prijatelji koji zajedno snose sve nedaće. Srbija je prva zemlja u centralnoj i istočnoj Evropi koja je sa kinom uspostavila svestrane strateške odnose partnerstva“, istakao je je Ćen.

Uz dogovore i zajedničko zalaganje predsednika Vučića i Sija zajednički se unapređuje izgradnja Inicijative Pojas i put i podstiče, kaže, dublji razvoj saradnje Kine i zemalja centralne i istočne Evrope.

„Odnosi dveju zemalja pokazuju znake burnog razvoja. Bilateralna trgovina se ubrzano povećava, postignuti su rezultati u svim oblastima a posebno u oblasti infrastrukture“, rekao je Ćen.

Na Drugom samitu na visokom nivou u okviru Inicijative Pojas i put, podseća, predsednik Si je rekao da treba zajednički izgraditi Pojas i put visokog kvaliteta gde će akcenat biti na uzajamnom povezivanju, poboljšanju infrastrukturnih veza…

„Pruga Beograd-Budimpešta se realizuje u okviru Inicijative Pojas i put. To je prvi projekat u oblasti železničkog saobraćaja koji realizuje jedna kineska kompanija u Evropi. Veoma je značajan za regionalno infrastrukturno povezivanje a takođe je veoma značajan projekat koji će doneti dobrobit narodu i koji je uzajamno koristan“.

On je objasnio da „China Railway Express“ povezuje sve zemlje duž Puta i da je istovremeno „most prijateljstva“ koji povezuje narod Kine sa narodima svih zemalja koje se nalaze u okviru Pojas i put.

„Pre mesec dana ovaj voz je krenuo iz Konfučijeve postojbine, provincije Šandong,a danas je dospeo u Beograd pun materijala i opreme za prugu Beograd – Budimpešta. To je signal za ubrzanje srpske deonice“, rekao je Ćen.

On je izrazio nadu da će tokom izgradnje srpske deonice pruge ka Budimpešti preduzeća dve strane imati dobru komunikaciju i osigurati da projekat bude završen u zahtevanom roku i kvalitetu.

Ćen je poželeo uspešnu izgradnju pruge, još bolju saradnju Kine i Srbije u oblasti trgovine a obraćanje je završio porukom:

„Neka živi prijateljstvo Kine i Srbije“, – poručio je zamenik ministra trgovine Kine Ćen Kemin.

Mihajlovićeva: Odlična mogućnost za naše privrednike

Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, istakla da je ovim Srbija dobila železničku kargo liniju sa NR Kinom.

“Otvaranje ove železničke kargo linije značajno je i zbog naših, ali i privrednika iz regiona, jer dobijaju mogućnost da izvoze svoje proizvode na kinesko tržište, ali i da uvoze robu iz Kine. Zahvaljujući dobrim odnosima dva predsednika, Aleksandra Vučića i Si Đinpinga, naša bilateralna i ekonomska saradnja je sve bolja”, istakla je ona.

Mihajlovićeva je dodala da je železnički saobraćaj mnogo isplativiji od vazdušnog i pomorskog, te izrazila zadovoljstvo što je Srbija deo globalne inicijative “Pojas i put”, u kojoj železnički saobraćaj zauzima jedan od centralnih vidova saobraćaja, čiji je deo i brza pruga od Beograda do Budimpešte.

Vozom stiglo 500 tona opreme za brzu prugu u Srbiji

Teretni voz Kineskih železnica „China Railway Express“, koji je dovezao u Srbiju opremu za izgradnju pruge za velike brzine Beograd – Budimpešta, prvi je direktan voz iz Kine za Srbiju. Krenuo je iz kineskog grada Đinana 24. septembra na put dug 10.500 kilometara, preko Mongolije, Rusije, Belorusije, Poljske i Mađarske, da bi stigao do Srbije.

Voz je u železničku stanicu Novi Beograd  „Srbija Kargo“ dovezao novom višesistemskom „Vektron“ lokomotivom.

Devedesetih godina 20. veka samo sporadično je tek po neki vagon preko Turske upućivan iz Kine za Srbiju, i to u sastavu vozova čija je krajnja destinacija bila u drugim zemljama centralne Evrope (Mađarska, Poljska, Austrija).

U kineskom vozu nalazi se preko 500 tona opreme za izgradnju brze pruge kroz Srbiju. Reč je o opremi za sisteme kontaktne mreže, kao što su: transformatori, kablovi, integrisani sistemi automatizacije za trafo stanice, sistemi daljinskog upravljanja za kontaktnu mrežu, sistemi za napajanje strujom kontaktne mreže i druga oprema za brzu prugu. Navedena oprema za vučnu podstanicu i kontaktnu mrežu važan je deo „energetskog podsistema“ u Tehničkim specifikacijama interoperabilnosti.

Materijali za kontaktnu mrežu, koji su stigli iz Kine u Srbiju, ispunjavaju sve evropske standarde i poseduju sve potrebne sertifikate za izgradnju pruge za velike brzine.

Ovaj železnički transport iz Kine u Srbiju osigurava snabdevanje opremom za razvoj železničkog projekta brze pruge Srbija – Mađarska i daje veliku podršku ubrzavanju radova na terenu, sa ciljem njegove uspešne realizacije.

Modernizacija pruge Beograd Centar – Stara Pazova, duge 34 i po kilometra, deo je projekta izgradnje pruge za velike brzine do 200 kilometara na sat, između Beograda i Budimpešte. Vrednost ugovora za modernizaciju i izgradnju brze pruge na deonici Beograd Centar – Stara Pazova je 350 miliona dolara. Izvođač radova je kineski konzorcijum „China Railway International” i „China Communications Construction Company”, a rok za izvođenje radova je 36 meseci počev od 5. juna 2018. godine.

Objavljeno u Vesti