Počinje rekonstrukcija železničkih stanica između Beograda i Valjeva, do kraja oktobra novi izgled jedanaest objekata

Na inicijativu potpredsednice srpske Vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorane Mihajlović, da pored projekata modernizacije železničke infrastrukture i železnički objekti moraju biti lepši i uređeni kako bi se vratilo poverenje javnosti, „Infrastruktura železnice Srbije“ pokrenula je program rekonstrukcije železničkih stanica širom Srbije.

      

                                Pirot                                                                   Mladenovac

        

                  Sremska Mitrovica                                             Pančevo Varoš

Tako će naredne nedelje „Infrastruktura železnice Srbije“ početi uređenje i rekonstrukciju železničkih stanica na pruzi između Beograda i Valjeva. Do kraja oktobra biće uređene stanične zgrade u Beloj Reci, Barajevu, Barajevo – Centru, Velikom Borku, Stepojevcu, Vreocima, Lazarevcu, Lajkovcu, Slovcu, Divcima i Valjevu.

Reč je o pruzi koja je modernizovana 2017. godine zahvaljujući sredstvima iz ruskog kredita i kojom vozovi saobraćaju brzinom od 100 kilometara na sat.  Vreme putovanja vozova na ovoj relaciji je konkurentno, prevoz pouzdan, a cene povoljnije, pa broj putnika raste, što sve ovu železničku deonicu čini izuzetno značajnom.

„Infrastruktura železnice Srbije“ ovaj posao realizovaće u saradnji sa društveno odgovornim kompanijama koje učestvuju u projektu modernizacije srpskih železnica, pa će ovaj put one svojim besplatnim radom podržati uređenje železničkih stanica na deonici barske pruge između Beograda i Valjeva. Reč je o kompanijama: Raj Švelen, AŽD, Milenijum, Signaling, Progres, Sloga, Institut Mihajlo Pupin i Galeb.

Infrastruktura železnica Srbije“ nada se da će se u narednom periodu i druge društveno odgovorne kompanije priključiti ovoj akciji i doprineti uređenju železničkih stanica širom Srbije.

        

                            Lazarevac                                                                      Negotin

Pored realizacije investicionih projekata modernizacije železničke infrastrukture, poput izgradnje pruge za velike brzine, obnove 750 kilometara regionalnih  pruga u Srbiji i automatizacije putnih prelaza, „Infrastruktura železnice Srbije“ uređenjem staničnih zgrada doprinosi novom i lepšem izgledu železnice u Srbiji u korist potreba svih korisnika usluga.                                                                    

I dok velike železničke infrastrukturne projekte „Infrastruktura železnice Srbije“ realizuje uz punu pomoć i podršku države i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, uređenje staničnih zgrada ova železnička kompanija finansira iz sopstvenih prihoda.

          

                              Uljma                                                                    Vranjska Banja

Ovaj projekat predstavlja  jednu od značajnih aktivnosti „Infrastrukture železnice Srbije“, kojim treba da se poboljša ugled železnice, povrati poverenje u javnosti, putnicima omogući lepše i prijatnije putovanje, a korisnicima kvalitetna i efikasna usluga i funkcionalniji objekti.

Projekat uređenja železničkih stanica, započet je prošle godine, „Infrastruktura železnica Srbije“ i uspešno se nastavlja i u 2019. , posebno na modernizovanim prugama i najznačajnijim železničkim pravcima.         

           

                                      Lapovo                                                                      Lapovo Varoš  

Tako su prošlog meseca obnovljeni stanični objekti između Beograda i Vršca, pored ostalog, i u Sebešu, Pančevo Glavnoj, Pančevo Varoši, Banatskom Novom Selu, Uljmi, Banatskom Karlovcu, Alibunaru, Vladimirovcu i Vršcu. 

Na trasi novouvedene linije Kragujevac – Lapovo – Mladenovac uređene su stanične zgrade Batočina, Lapovo, Lapovo Varoš, Velika Plana, Palanka, Kusadak, Kovačevac i Mladenovac, kao i stajališta Ratare i Rabrovac.     

                   

                            Kusadak                                                           Banatski Karlovac                    

Ukupno je tokom ove i prošle godine „Infrastruktura železnica Srbije“ već uredila oko sedmadeset staničnih objekata širom Srbije, od kojih neki i po nekoliko decenija nisu bili rekonstruisani. Samo u 2019. godini već je urađeno ili će do kraja godine biti rekonstruisano oko 90 staničnih zgrada, a vrednost izvedenih radova biće oko 200 miliona dinara. Među stanicama koje su ove godine već uređene su i: Sremska Mitrovica, Pirot, Lazarevac, Crveni Krst, Šid, Negotin, Odžaci, Karavukovo i mnoge druge. Prošle godine u rekonstrukciju staničnih zgrada uloženo je oko 100 miliona dinara i završeno je tridesetak objekata, među kojima i Vranje, Vranjska Banja, Sevojno, Loznica, Bor, Dragačevo, Ćićevac, Leposavić i druge.         

                                                                                Alibunar                           

Nakon decenija nebrige o staničnim objektima, mnoge železničke stanice su danas oštećene, ruinirane i u izuzetno lošem stanju. Upravo izgled stanica ostavlja prvi i možda najjači utisak na putnike i korisnike usluga, pa je „Infrastruktura železnice Srbije“ zato donela odluku da uređenje železničkih stanica postane jedan od značajnih pravaca delovanja ove kompanije.                                    

U skladu sa tim, već tokom oktobra „Infrastruktura železnice Srbije“ planira da realizuje još jednu veliku akciju uređenja staničnih zgrada širom Srbije.

Objavljeno u Vesti