Potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović obišla završne radove na pruzi Kragujevac – Lapovo: od 1. oktobra vozom za manje od pola sata

Potpredsednica srpske Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, obišla je 2. septembra radove na rekonstrukciji pruge Lapovo-Kragujevac i poručila da će se vozom između ova dva grada od 1.  oktobra putovati manje od pola sata.

Ovo je prva rekonstrukcija pruge Kragujevac – Lapovo nakon pola veka.

Potpredsednica Vlade je nakon obilaska radova u železničkoj stanici Batočina rekla da će zaključno sa idućom godinom u Srbiji biti ukupno rekonstruisano oko 800 kilometara regionalnih pruga.

“Regionalne pruge su jednako važne za bolji život građana kao i glavni koridori koje modernizujemo, i naš zadatak je da stvorimo uslove da se i tim prugama ide brzo, i novim vozovima”, rekla je Mihajlovićeva u Batočini.

Ona je podsetila da pre 2014. nije rekonstruisan nijedan kilometar regionalnih pruga, kao i da je Svetska banka u jednoj studiji pre nekoliko godina ocenila da je Srbija na železnici propustila 2,5 investiciona ciklusa, odnosno 40 godina razvoja. “Prosto su svi zaboravili da železnica uopšte postoji”, dodala je ona.

Mihajlovićeva je rekla da je vrednost radova na rekonstrukciji pruge Lapovo-Kragujevac dužine 27,5 kilometara 11 miliona evra, dodatna četiri miliona evra uloženo je u sanaciju klizišta, a radove je finansirala Infrastruktura železnice Srbije sopstvenim sredstvima. “Posle ove rekonstrukcije, izvodiće se radovi i na deonici od Kragujevca do Kraljeva, što je važno za bolje povezivanje i razvoj Šumadijskog okruga.

Generalni direktor “Infrastrukture železnice Srbije”, Miroljub Jevtić, rekao je da će radovi na rekonstrukciji biti završeni mesec dana pre roka, 30. septembra, i da će putovanje između Lapova i Kragujevca trajati 26 minuta. “Voz će saobraćati na relaciji Lapovo-Kragujevac i dalje do Mladenovca, gde će imati vezu i sa BG vozom”, rekao je Jevtić.

Jevtić je podsetio da pored pruge Kragujevac – Lapovo, „Infrastruktura železnice Srbije“ obnavlja ove godine i regionalne pruge Markovac – Resavica, Subotica – Senta, Niš – Zaječar i Kumane – Banatsko Miloševo, a da se istovremeno sada izvode radovi i na izgradnji pruge za velike brzine između Beograda i Novog Sada.

-Danas u železničkoj stanici Batočina postavljamo poslednje metre novog koloseka i završavamo radove na gorljem stroju pruge, a nakon toga nam ostaje samo još zavarivanje šina i otpuštanje dugog šinskog traka, što ćemo do kraja septembra završiti, – rekao je Jevtić.

Načelnica Šumadijskog okruga, Biljana Ilić Stošić, rekla je da će posle 132 godine otkako je izgrađena, biti rekonstruisana pruga Lapovo-Kragujevac i da će od 1. oktobra građani moći ponovo da putuju vozom po povoljnijoj ceni od autobuske karte. “Ova pruga takođe je značajna i za teretni saobraćaj i za sve kompanije koje ovde posluju”, rekla je ona.

Prugu Kragujevac – Lapovo sopstvenim sredstvima, radnom snagom i mehanizacijom rekonstruiše „Infrastruktura železnice Srbije“ u okviru trogodišnjeg programa obnove regionalnih pruga u Srbiji.

Radovi su počeli 7. marta 2019. godine i obuhvataju zamenu šina, pragova i tucanika, zatim regulisanje koloseka, kao i sanaciju donjeg dela koloseka u dužini od 2,9 kilometra, na onim mestima gde su poplave i vremenske nepogode stvorila oštećenja.

Pruga Kragujevac – Lapovo izgrađena je 1887. godine. Nove šine na ovoj pruzi postavljene su između 1962. i 1964. godine, a poslednji put njena rekonstrukcija urađena je između 1968. i 1970. godine, kada je osposobljena za projektovane brzine između 60 i 100 kilometara na sat. Železnička stanica Kragujevac obnovljena je pre punih četrdeset godina.

Zbog višedecenijskog neodržavanja pruge, između Kragujevca i Lapova, smanjene su brzine vozova na svega 40 kilometara na sat, sa većim brojem deonica na kojima je ona ograničena na brzine, između 10 i 30 kilometara na sat.

                          

Nakon rekonstrukcije pruge brzina vozova biće 60 km/sat u teretnom i 100 km/sat u putničkom saobraćaju, osovinska nosivost pruge biće povećana sa dosadašnjih 18 na 22,5 tona po osovini.

 

Objavljeno u Vesti