Радна група Србије, Мађарске и Кине за брзу пругу Београд – Будимпешта: Заједнички позив Северној Македонији и Грчкој да постану део пројекта

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је данас да су се делегације Србије, НР Кине и Мађарске данас на састанку трилатералне радне групе за изградњу брзе пруге Београд-Будимпешта договориле да позову Северну Македонију и Грчку да се придруже овом пројекту.

“Разговарали смо о томе да није довољно само да постоји брзa пруга од Београда до Будимпеште, него да овај важан коридор продужимо и позовемо Северну Македонију и Грчку да се прикључе овом пројекту, како бисмо добили прави и потпуно модернизован железнички коридор који укључује Будимпешту, Београд, Скопље и Луку Пиреј”, рекла је Михајловићева, која је 5. јула у Београду била домаћин Осмог састанка Трилатералне радне групе Србије, Мађарске и НР Кине за пројекат реконструкције и модернизације пруге Београд-Будимпешта.

После састанка трилатералне радне групе шефови делегација, потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић, потпредседник Националне комисије за развој и реформе НР Кине, Нинг Ђиџе, и министар за иновације и технолошки развој Мађарске, Ласло Палкович, потписали су записник са закључцима састанка.

Михајловићева је рекла да је током данашњих састанака разговарано о свему што је до сада урађено на овом пројекту и шта је још потребно да би пруга била оперативна не само за превоз путника, него и за све већи превоз робе.

“Поносни смо да је идеја од пре пет година кинеског председника, мађарског премијера и тадашњег премијера Србије, а данашњег председника Србије, дала резултате какве имамо данас, да се радови на две деонице од Београда до Новог Сада убрзано изводе и да очекујемо и на деоници од Новог Сада до Суботице да почну у првом кварталу 2020. Пројекат брзе пруге је део глобалне кинеске иницијативе “Један појас, један пут”, али показује и партнерски и пријатељски однос НР Кине, Мађарске и Србије”, рекла је Михајловићева.

Она је нагласила да се сви пројекти које Србија ради са кинеским компанијама раде у складу са европским стандардима и да сви радови морају имати потврду да су рађени у складу са тим стандардима. “Конкретно за брзу пругу јасно пише у уговорима да све што се ради мора бити у складу са европским стандардима, што ће контролисати посебно нотификационо тело изабрано на тендеру”, рекла је Михајловићева.

Говорећи о роковима за изградњу брзе пруге на територији Србије, Михајловићева је рекла да је очекивање кинеског извођача да радови на деоници Београд – Стара Пазова буду завршени на јесен 2020, а да буду верификовани до краја те године. “Друга деоница, од Старе Пазове до Новог Сада, где ради руски РЖД, требало би да по динамичком плану буде завршена до новембра 2021, и да до краја 2021. буде оперативна пруга између Београда и Новог Сада. На трећој деоници, Нови Сад – Суботица очекујемо да радови почну у првом кварталу идуће године, трајаће најмање око две године, а очекујемо да и мађарска страна у слично време заврши радове на својој територији”, рекла је потпредседница Владе.

Потпредседник Националне комисије за развој и реформе НР Кине, Нинг Ђиџе, честитао је на успешно одржаном састанку три делегације и додао да су данас вођени важни

разговори за наставак реализације овог пројекта, који треба да буде пример сарадње између НР Кине и земаља централне и источне Европе.

“Очекујемо да ће кинеске компаније ефикасно завршити изградњу деонице од Београда до Старе Пазове, као и да ће идуће године почети радови на деоници од Београда до Суботице.”, навео је он.

Додао је, такође, да ће се анализирати цела релација од Будимпеште до Луке Пиреј, и подсетио да се повећава обим теретног саобраћаја на овој линији у односу на период од пре пет година. “Сада је важно да све три стране уложе напоре да се олакшају граничне процедуре, јер је у питању важан коридор који доприноси бољем повезивању не само Мађарске и Србије, него и читавог региона”, навео је он.

Министар за иновације и технолошки развој Мађарске, Ласло Палкович, рекао је да је пројекат брзе пруге Београд-Будимпешта осмишљен не само за транспорт из НР Кине ка другим деловима света, него је и много више од тога. “Овде се ради о томе како да успешно сарађујемо са НР Кином, али и да сарађујемо боље између себе у централној и источној Европи. Овај пројекат је велики резултат сарадње три стране и пример за остале пројекте у централној и источној Европи”, рекао је Палкович, и додао да ће се следећи састанак трилатералне радне групе одржати у Мађарској.

Осим трилатералног састанка, српска делегација одржала је данас и билатералне састанке са делегацијама Мађарске и Народне Републике Кине.

Након завршених састанака у Палати Србија у Београду, висока делегација НР Кине са генералним директором „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтићем обишла је градилиште пруге за велике брзине у железничкој станици Нови Београд.

Posted in Вести.