Izgrađeno 17 kilometara pruge za velike brzine između Stare Pazove i Novog Sada

Potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović i generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić obišli su 7. juna u Inđiji radove na modernizaciji deonice Stara Pazova – Novi Sad, na kojoj je ruska kompanija RŽD internešnl postavila prvih 17 kilometara nove pruge za brzine do 200 km na sat.
Gradilište pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte zajedno sa potpredsednicom obišli su ambasador Ruske Federacije u Srbiji Aleksandar Čepurin i predsednik Vlade Vojvodine Igor Mirović, kao i predstavnici ruske kompanije RŽD Internešnl, koja izvodi radove na ovoj deonici.

Ova pruga nisu samo šine i pragovi – ona je pokazatelj naše politike u infrastrukturi i saobraćaju. Ovu prugu koja je deo kineskog globalnog projekta “Pojas i put” gradimo sa “Ruskim železnicama”, a ona će biti evropski koridor koji povezuje centralnu sa južnom Evropom i gradi se po evropskim standardima”, rekla je Mihajlovićeva.

Mihajlovićeva je iskazala veliko zadovoljstvo radovima Ruske železnice na ovoj deonici od Stare Pazove do Novog Sada, i naglasila da je za Srbiju važno da ima savremene puteve i pruge i da na njima rade najbolje kompanije.

“Razvoj železnice je naš prioritet, gotovo 500 km regionalnih pruga smo rekonstruisali, a u brzu prugu između Beograda i Budimpešte ulažemo skoro dve milijarde evra. Očekujem i da sledeće godine započnemo izgradnju treće deonice, od Novog Sada do Subotice”, rekla je ona.

-U ovom trenutku radovi se izvode duž 26 kilometara pruge između Stare Pazove i Novog Sada. Na toj deonici gradi se ukupno 52 objekta, od kojih se 18 najvećih trenutno već radi. Denivelacije za Šid i Novi Sad, kao i potphodnik ispod osam koloseka u železničkoj stanici u Inđiji gotovo su u potpunosti završene. Tehnologija kojom se radi, materijali koji se ugrađuju i obezbeđena finansijska sredstva, ostavljaju nam samo jednu dilemu – da li će radovi biti završeni u roku ili značajno pre roka, – poručio je generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić.

Vojvođanski premijer Igor Mirović zahvalio je Vladi Srbije i posebno potpredsednici Mihajlović na ogromnom zalaganju da se ovaj projekat realizuje, rekavši da je on izuzetno značajan za Vojvodinu.

“Povezaćemo Novi Sad sa Beogradom, do kog ćemo krajem 2021. putovati nešto više od pola sata. A zatim i sa Suboticom i dalje ka Evropi. Ovaj projekat je važan jer ćemo se povezati na sistem brzih pruga u Evropi, što nas vodi ka daljem ekonomskom razvoju, posebno razvoju privrede”, rekao je Mirović.

Ambasador Čepurin istakao je da se ekonomski odnosi dve zemlje razvijaju veoma pozitivno poslednjih par godina, ali da prostora i potencijala za saradnju ima još mnogo.

“Razvoj saobraćaja i infrastrukture, izgradnja puteva i pruga važan su uslov razvoja ekonomskih odnosa Rusije i Srbije. I zato je ovaj projekat značajan. Nadam se da ćemo nastaviti uspešnu saradnju, jer je to u interesu obe zemlje”, rekao je Čepurin.

Goste je o načinu i kvalitetu izvedenih radova, kao i tome šta je ostalo još da se uradi, upoznao prvi zamenik direktora kompanije ruskih železnica RŽD internešenel Mansurbek Sultanov.

Modernizacija i izgradnja dvokolosečne otvorene pruge Stara Pazova – Novi Sad, duge 40,4 kilometra, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci“,  deo su projekta izgradnje pruge za velike brzine do 200 kilometara na sat između Beograda i Budimpešte.

Do sada je na otvorenoj pruzi između Stare Pazove i Novog Sada izvedeno oko 22 odsto od ukupno ugovorenih radova.

Vrednost ugovorenih radova na otvorenoj pruzi Stara Pazova – Novi Sad iznosi 247,9 miliona dolara, a  projekat se finansira iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.

Radovi na rekonstrukciji i modernizaciji otvorene pruge Stara Pazova – Novi Sad počeli su 16. marta 2018. godine, a rok za njihovo izvođenje je 48 meseci. Očekuje se da radovi budu završeni do kraja 2021. godine.

Objavljeno u Vesti