Реконструкција пруге Јајинци – Мала Крсна почела 15. маја у Умчарима

„Инфраструктура железнице Србије“ 15. маја 2019. године, у железничкој станици Умчари почела је реконструкцију  пруге Јајинци – Мала Крсна и железничке станице Мала Крсна, на међународном железничком Коридору 10 кроз Србију. 

Почетку радова у Умчарима присуствовао је генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић, са сарадницима. Јевтић се на градилишту сусрео са представницима извођача радова и том приликом разговарано је о реализацији овог пројекта. 

Радовима је предвиђена реконструкција укупно 68,8 километара колосека и електротехничких постројења, као и радови у осам станица, шест стајалишта, три тунела и на два моста. Реконструкцијом ове пруге обухваћена је замена шина, прагова и контактне мреже, као и уградња оптичког кабла, док је  у железничкој станици Мала Крсна предвиђена и замена свих скретница на колосецима. 

Поред тога, грађевински ће бити уређен и 31 путни прелаз на овој деоници, уз задржавање постојеће сигнализације, а биће уграђен и видео надзор на путним прелазима дуж ове деонице. 

Укупна вредност посла је 39,2 милиона евра, од чега вредност радова на прузи Јајинци – Мала Крсна  износи 30,3 милиона евра, док за реконструкцију железничке инфраструктуре у станици Мала Крсна  износи 8,9 милиона евра. Од овог износа, чак 1,7 милиона евра биће опредељено за уређење путних прелаза на прузи Јајинци – Мала Крсна. 

Финансирање је обезбеђено из кредита Европске банке за обнову и развој.  

Радове на реконструкцији грађевинске и електротехничке инфраструктуре на овој прузи изводи конзорцијум француске компаније „Колас“ и српске „Енергопројект“, који су до посла дошли након спроведеног међународног тендера, у складу са правилима Европске банке за обнову и развој. 

Реконструкцијом пруге брзина возова између Јајинаца и Мале Крсне биће подигнута на пројектовани ниво до 120 км/сат. Тренутна брзина возова на већем делу ове пруге је око 50 километара на сат. 

Радови ће се одвијати у условима потпуне обуставе железничког саобраћаја на прузи од Јајинаца до Мале Крсне. 

Овом пругом у протеклом периоду саобраћали су само теретни возови. Због лошијег стања железничке инфраструктуре путнички возови већ две године на деоници Јајинци – Мала Крсна не саобраћају, већ између Београда и Велике Плане иду правцем преко Младеновца. Током извођења радова, сви путнички и теретни возови ће саобраћати пругом Београд – Младеновац – Велика Плана.  

„Инфраструктура железнице Србије“ је повећала носивост пруге преко Младеновца са 20 на 22,5 тона по осовини и на тај начин омогућила да се и у условима обуставе саобраћаја на деоници Јајинци – Мала Крсна, теретни железнички саобраћај на Коридору 10 у потпуности редовно одвија. Истовремено, реконстукцијом и поседањем станичним особљем станица Ковачевац и Кусадак повећана је пропусна моћ пруге преко Младеновца. 

Током извођења ових радова, несметано ће се одвијати теретни железнички саобраћај од Велике Плане преко Мале Крсне до Смедерева и Пожаревца, као и путнички железнички саобраћај између Пожаревца и Смедерева, што је предвиђено Редом вожње за 2019. годину.   

Предвиђени рок за завршетак радова је 450 дана. 

 

Posted in Вести.