U Kini danas potpisan Ugovor o finansiranju izgradnje pruge za velike brzine Novi Sad – Subotica

Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice, za čiju je realizaciju danas u Pekingu potpisan Ugovor o finansiranju, obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.

Ugovor o finansiranju modernizacije i rekonstrukcije deonice brze pruge Beograd – Budimpešta, od Novog Sada do Subotice sa kineskom Eksim bankom potpisao je srpski ministar finansija Siniša Mali, a potpisivanju su prisustvovali predsednici Srbije i NR Kine Aleksandar Vučić i Si Đinping.

Pruga Novi Sad – Subotica duga je 108,2 kilometar i treća je deonica pruge za velike brzine kroz našu zemlju. Komercijalni ugovor koji je potpisan jula prošle godine sa konzorcijumom kineskih kompanija „China Railway International” i „China Communications Construction Company” vredan je  943 miliona evra.

Projektom je obuhvaćena izrada tehničke dokumentacije,  nabavka, isporuka i izgradnja.

U okviru izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice, biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata. Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima ( Rumenka, Vrbas i Lovćenac). U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometra.

Rok za izvođenje radova je 33 meseca od njihovog početka.

Projekat modernizacije pruge Novi Sad – Subotica podrazumeva primenu evropskih standarda interoperabilnosti.

Posted in Vesti.