Изградња тунела и вијадукта „Чортановци“ у складу са динамиком

Све активности на изградњи вијадукта и тунела „Чортановци“ одвијају у складу са предвиђеном динамиком.

Градилиште тунела и вијадукта „Чортановци“ део је реконструкције и модернизације пруге Стара Пазова – Нови Сад, у оквиру изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште. Тунел и вијадукт у „Чортановцима“ су једно од највећих инвестиционих и инфраструктурних градилишта у овом делу Европе.

      

Када је о тунелу реч, граде се две тунелске цеви, обе дужине од по 1,2 километра. Након завршеног осигурања излазног и улазног предусека тунела од клизишта, у априлу 2018. године почели су радови на ископу тунела.

      

Ископ се врши са обе стране тунела и у обе тунелске цеви, што значи да се радови у тунелу одвијају из четири различита правца истовремено.

Изградњу тунела чини примарна и завршна конструкција. Примарна конструкција се обавља у три фазе по вертикали. Закључно са мартом 2019. године, ископ прве фазе тунела завршен је у дужини од 925 метара, друге фазе у дужини од 600 метара и треће фазе у дужини од 563 метра. Трећа фаза представља ископ пуног профила тунела,  што значи, да је комплетно пробијено укупно 563 метра тунела у односу на њихову укупно дужину.

      

Недавно су почели и радови на изради завршне конструкције тунела.

Вијадукт ће бити дужине 2,9 километра и носиће га 59 стубова, од којих ће највиши бити 28 метара.

      

Завршени су радови на изградњи свих темеља стубова и до сада је у потпуности изграђено 32 стуба, а остали стубови су у изградњи и већином у завршној фази израде. Започели су и радови на изради хоризонталне конструкције вијадукта преко 59 стубних места, која се ослања на темеље од шипова са гредама. Наспрам првих 20 стубних места израђена је конструкција за заштиту од клизишта, која је такође утемељена на шиповима.

Изградња тунела и вијадукта „Чортановци“ почела је 11. августа 2017. године. Рок за завршетак радова је 52 месеца, односно новембар 2021. године, а вредност посла је 337,6 милиона долара и финансира се из руског кредита.

      

      

      

      

      

Posted in Вести.