„Infrastruktura železnice Srbije“ danas u Kini potpisala Okvirni ugovor o modernizaciji pruge Beograd – Preševo – državna granica sa Severnom Makedonijom, na međunarodnom železničkom Koridoru 10

Potpredsednica Vlade Republike Srbije prof. dr Zorana Mihajlović, generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić i generalni direktor kineske kompanije CRBC  (China Road and Bridge Corporation) Lu Šan, potpisali su danas, 24. aprila  u Kini Okvirni ugovor o rekonstrukciji i modernizaciji železničkih deonica na Koridoru 10 pruge Beograd – Niš – Preševo – državna granica sa Republikom Severnom Makedonijom.

– Predmet ovog ugovora je projektovanje, isporuka i izvođenje radova na određenim deonicama  međunarodnog železničkog Koridora 10 kroz Srbiju, između Beograda i Preševa. Ugovor definiše naredne korake u realizaciji projekta koji podrazumevaju zajedničku pripremu tehničke i ekonomske studije za razvoj železničkog Koridora 10, projektovanje i izvođenje radova na izgradnji nove dvokolosečne pruge Beograd – Velika Plana za mešoviti putnički i teretni saobraćaj za brzine do 160 km/sat i utvrđivanje preostalih podsekcija projekta i definisanje njegovih komercijalnih i tehničkih detalja, – izjavio je Miroljub Jevtić, generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“, povodom ugovora koji je ova kompanija danas u Kini potpisala sa kineskim partnerima.

Jevtić ističe da će sve aktivnosti u vezi sa projektom, uključujući projektovanje, izvođenje radova, opremu, bezbednost, upravljanje saobraćajem i interoperabilnost biti sprovedene prema svim evropskim zahtevima i standardima.

– Mi ćemo sa kineskim partnerima definisati detaljan delokrug aktivnosti, podelu konkretnih obaveza i rokove za završetak Tehničke i ekonomske studije,  a vrednost realizacije projekta biće utvrđena u okviru komercijalnih ugovora koje ćemo potpisivati po fazama, za svaku pojedinačnu pružnu deonicu posebno, – ističe Jevtić.

Na pruzi Beograd – Niš preostale su za rekonstrukciju deonice ukupne dužine oko 198 kilometara, a procenjena vrednost je oko 600 miliona evra. Dužina deonice Niš – Preševo je 88 kilometara, a vrednost investicije oko 160 miliona evra.

Prema Jevtićevim rečima, rekonstrukcija kompletnog železničkog Koridora 10 kroz Srbiju važna je zbog železničkog povezivanja Centralne i Srednje Evrope sa Lukom Pirej strateškom rutom kroz našu zemlju od Subotice do Preševa, kao kopnenog dela Pomorskog puta svile.

– Na ovaj način „Infrastruktura železnice Srbije“, uz punu pomoć i podršku Vlade Republike Srbije i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, nastavlja sveobuhvatnu modernizaciju železnice u Srbiji započetu pre par godina, čija trenutna investiciona vrednost iznosi preko četiri milijarde evra. Modernizacijom pruge Beograd – Preševo omogućićemo brz, kvalitetan i bezbedniji železnički saobraćaj Koridorom 10 kroz Srbiju, u interesu naših građana, privrede i države. Realizacijom ovog projekta nastavljamo da razvijamo mrežu savremenih pruga u našoj zemlji, kako bi u narednih par godina srpske železnice bile mnogo bolje, lepše i efikasnije nego danas, – zaključio je Miroljub Jevtić, generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“, povodom ugovora koji je danas potpisan u Kini. 

 

Posted in Vesti.