Почела реконструкција пруге Ниш – Зајечар

У присуству потпредседнице српске Владе и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зоране Михајловић 25. фебруара 2019. године у железничкој станици Матејевац „Инфраструктура железница Србије“ почела је реконструкцију пруге Ниш – Зајечар.

            

Михајловићева је том приликом истакла да је безбедност како у друмском и ваздушном, тако и у железничком саобраћају на првом месту и да држава поред улагања у железничке коридоре улаже и у реконструкцију регионалних пруга.

“Никада се није више улагало у железнички саобраћај него сада. Прошле године реконструисали смо 270 км пруга, ове године планирамо још 300 км. За нас су регионалне пруге важне јер се на њима одвија живот и то је од значаја за грађане и привреду. Пруга Ниш-Зајечар јесте најлепша, али је и небезбедна, и зато данас почињемо радове вредне пет милијарди динара, који ће бити готови до краја лета 2020. године”, рекла је она.

Потпредседница владе захвалила је грађанима Јасеновика који су реаговали брже од директора железничких предузећа.

“Улажемо стотине милиона евра у пруге. Радићемо заједно и на обилазници око Ниша, електрификацији и модернизацији пруге Ниш-Димитровград, а настављамо радове и на брзој прузи Београд-Будимпешта”, рекла је она.

Мирољуб Јевтић, генерални директор „Инфраструктура железница Србије“, изјавио је да је ова пруга последњи пут реконструисана 1962. године, иако би по правилу то требало да се ради на сваких 20-25 година.

“Захваљујући ресорном министарству саобраћаја улажемо пет милијарди динара у реконструкцију 108 км дуге пруге. Пруга Ниш – Зајечар једна је од најлепших и најтежих пруга у овом делу Европе и биће прави изазов за рад. Дуж пруге Ниш – Зајечар, налазе се 52 моста укупне дужине 1,8 километара и 36 тунела укупне дужине од 23 километра, као и 90 путних прелаза. Ова пруга је карактеристична и по томе што је једна од ретких у Европи са радијусима кривина од 240-250 метара, а има их преко 60. У склопу реконструкције биће неопходно да се велики део ових кривина препројектује, како би се радијуси кривина повећали на најмање 300 метара, – рекао је Јевтић.

Он је подсетио да ће се радови одвијати у условима потпуне обуставе железничког саобраћаја, а да ће током реконструкције пруге између Ниша и Зајечара теретни возови саобраћати правцем Ниш – Мала Крсна – Пожаревац – Мајданпек – Прахово и да је главна припрема за реконструкцију ове пруге урађена крајем новембра прошле године, када је завршен ремонт пруге Пожаревац – Мајданпек, као алтернативног железничког правца за пругу Ниш-Зајечар.

Градоначелник Ниша Дарко Булатовић рекао је да је народ овог краја чекао 50 година на реконструкцију и захвалио је Влади Србије и потпредседници Михајловић на брзом реаговању.

 

“У децембру, када смо имали искакања цистерни, овај проблем је деловао непремостиво. Два месеца касније отпочињемо радове јер су нам безбедност грађана и заштита животне средине најважније”, рекао је Булатовић.

Број објеката и геометрија пруге Ниш-Зајечар изискују велики обим радова на њеној реконструкцији и процењено је да је за то потребно око 700 радних дана.

„Инфраструктура железница Србије“ задала је себи рок да радови буду завршени до краја августа 2020. године, на начин да се радови дуж пруге изводе на више места истовремено.

Реконструкцијом пруге Ниш – Зајечар брзина возова биће повећана на пројектовани ниво до 90 километара на сат. Поред тога, осовинско оптерећење пруге биће повећано са садашњих 18 тона по осовини на 22,5 тона по осовини, што ће посебно бити од значаја за теретни железнички саобраћај, јер ће тако бити омогућено да овом пругом саобраћају дуже и теже железничке композиције. На тај начин, биће повећана и пропусна моћ пруге, што је неопходно како би железница задовољила све веће потребе привреде у овом региону за транспорт робе возовима.

„Инфраструктура железница Србије“ направила је трогодишњи програм ревитализације свих регионалних пруга, који је започео 2018. године. „Инфраструктура железница Србије“ реконструкцију пруге Ниш – Зајечар планирала је Програмом пословања ове компаније za 2019. годину. У овој години, поред пруге Ниш-Зајечар, биће реконструисане и пруге Лапово – Крагујевац, Марковац – Ресавица, Сента – Суботица, Кумане – Банатско Милошево и МСК Кикинда – Кикинда.

Поред тога, биће санирани и други бројни објекти на пругама. Отпочела је санација четири тунела на прузи Краљево – Рашка, у марту почињу радови на санацији четири тунела на прузи Мајданпек – Бор, а у саобраћај ће бити пуштени аутоматизовани путни прелази „Пијаца“ у Младеновцу и „Ђорђево“, код Лесковца.

Posted in Вести.