Na putnim prelazima širom Srbije u prošloj godini vozači drumskih vozila slomili 3.700 rampi, a materijalna šteta oko 500 miliona dinara, poslednji slučaj na niškoj „Palilulskoj rampi“

U prošloj godini na putnim prelazima širom Srbije imali smo 3.700 slučajeva lomljenja branika i polubranika, koje su svojom neodgovornom i nepropisnom vožnjom oštetili vozači drumskih vozila. Broj polomljenih branika i polubranika na putnim prelazima u 2018. godini skoro je duplo veći od prosečnog broja ovakvih slučajeva u prethodnim godinama.

„Infrastrukturi železnice Srbije“ lomljenjem rampi na putnim prelazima samo u prošloj godini naneta je direktna materijalna šteta od oko 500 miliona dinara. Za taj novac, „Infrastruktura železnice Srbije“ mogla je automatskim rampama da obezbedi oko 25 putnih prelaza širom Srbije.

Poslednji ovakav slučaj dogodio se u Nišu, na putnom prelazu kod Palilulske rampe, 29. decembra u večernjim satima, kada se autobus javnog gradskog prevoza na liniji 8, koji saobraća na relaciji Gabrovačka Reka – Pasi Poljana, našao u zoni putnog prelaza u trenutku kada su se rampe već spuštale. Autobus je na taj način onemogućio da se rampe spuste i oštetio uređaj putnog prelaza, koji je pre toga funkcionisao i bio ispravan.

                                                                                     

 

Automatski putni prelaz na ovom mestu usklađen je sa drumskom semaforskom signalizacijom, koja je takođe bila ispravna. Autobus javnog gradskog prevoza u Nišu zadržao se u zoni zatvaranja putnog prelaza u trenutku njegovog uključenja, iako je imao dodatnih 15 sekundi vremena tokom zvučnog signala da se udalji iz te zone.

Stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ raspolažu potrebnim informacijama i fotografijama i juče je Osnovnom javnom tužilaštvu u Nišu podneta krivična prijava protiv odgovornih lica za krivično delo ugrožavanje javnog saobraćaja, prema članu 289 Krivičnog zakonika Republike Srbije.

Ovakvo ponašanje vozača autobusa u Nišu je začuđujuće i za svaku osudu, naročito ako se ima u vidu da se samo nekoliko dana pre toga dogodila teška saobraćajna nesreća u Donjem Međurovu.

„Infrastruktura železnice Srbije“ i ovom prilikom apeluje na sve učesnike u saobraćaju da poštuju signalizaciju i da se pridržavaju propisa, jer je to jedini način da se očuva bezbednost saobraćaja.

Pored toga, popravka svakog od 3.700 branika i polubranika na putnim prelazima širom Srbije plaća se novcem građana Srbije, a osim što su ti dodatni troškovi izuzetno veliki, za popravku polomljenih rampi potrebno je desetak dana.

„Infrastruktura železnice Srbije“ zato i ovom prilikom ističe da se samo zajedničkim naporima i odgovornim ponašanjem učesnika u saobraćaju, na putnim prelazima mogu očuvati i unaprediti bezbednost i sprečiti nesreće.

Posted in Vesti.